Pro Sdružení českých spotřebitelů (SČS) je novou důležitou prioritou sledovat trh finančních služeb a snažit se pomáhat spotřebitelům tam, kde je potřeba. Finanční služby zahrnují celou řadu zcela odlišných sektorů, v nichž se spotřebitel složitě orientuje. Finanční sektor je navíc často provázen mnohými nešvary, které obvykle negativně dopadají právě na spotřebitele.
„Do finančního vzdělávání a zvyšování finanční gramotnosti je zapojeno mnoho subjektů, včetně našeho sdružení. Přesto ve statistice našeho poradenství pravidelně dosahují stížnosti a žádosti o radu z oblasti financí nejvyšších příček. A tato tendence rozhodně není klesající,“ sděluje Libor Dupal, ředitel SČS a pokračuje, „měsíčně se například na Poradnu při finanční tísni, kterou SČS před časem spoluzakládalo, obrací více než tisícovka spotřebitelů s žádostí o pomoc. Proto jsme se rozhodli rozšířit naše služby i o poradenství z oblasti financí.
Sdružení vedly ke spuštění poradny také výsledky průzkumu o chování českého spotřebitele na trhu bezhotovostních plateb (výsledky byly uveřejněny na počátku roku), z nichž vyplynulo, že čeští spotřebitelé vědí o financích opravdu málo. Například více než 72 % Čechů nevědělo o možnosti navrácení odcizené částky v případě zneužití bezkontaktní karty a polovina dotazovaných nedokázala zodpovědět, jaké jsou rozdíly mezi debetní a kreditní kartou. 50 % respondentů navíc uvedlo, že používá kreditní kartu k výběru hotovosti – přitom kreditní karty mají obvykle vysoké poplatky za výběry hotovosti.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva