Sdružení dopravních podniků: Insolvenční zákon byl hlavním tématem zasedání

15.12.2020 19:31

Dopravních podniků se toto téma dotýká především v oblasti vymáhání pohledávek za černými pasažéry. Změny v zákoně budou znamenat nemalé snížení objemu uhrazených pohledávek. Přesto se správní rada SDP ČR shodla, že vládní návrh podpoří.

Sdružení dopravních podniků: Insolvenční zákon byl hlavním tématem zasedání
Foto: sdp-cr.cz
Popisek: Sdružení dopravních podniků - logo

Vládní novela insolvenčního zákona by měla přinést změnu podmínek oddlužení fyzických osob. Tento cíl souvisí s implementací směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/1023 ze dne 20. června 2019 (směrnice o restrukturalizaci a insolvenci).  Konkrétně Ministerstvo spravedlnosti nyní navrhuje, aby od července příštího roku došlo ke zkrácení současné základní pětileté varianty oddlužení na pouhé 3 roky.

„Téma je pro dopravní podniky velmi citlivé. Na jedné straně jsme v pozici věřitelů a tento krok nás zasáhne v podobě snížení objemu uhrazených pohledávek,“ říká  Tomáš Pelikán, předseda SDP ČR, a doplňuje: „Na druhé straně jsou dopravní podniky významným zaměstnavatelem napříč republikou a i v našich řadách je nezanedbatelný počet pracovníků, kteří jsou v insolvenci. Tito zaměstnanci nejsou motivováni k výkonům, za něž by dostávali prémie nebo jiné finanční pobídky, například za přesčasy.“

Ladislav Urbánek, místopředseda SDP ČR, dodává: „S kolegy jsme se shodli, že pro dopravní podniky mají motivovaní zaměstnanci zcela zásadní význam. Máme v našich řadách nemálo kvalitních lidí, kteří se dostali do složité životní situace, a je důležité pro ně i pro nás, aby doba oddlužení byla zkrácena.“

Rozhodnutí nahrávají i ekonomické dopady koronavirové pandemie na kupní sílu obyvatel, se kterými se budeme potýkat ještě mnoho let. Je i v zájmu dopravních podniků, aby  obnova ekonomické síly obyvatelstva byla rychlejší.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Operátoři

Pane senátore, dobrý den, myslíte, že je šance, že se někdy dočkáme slibovaného čtvrtého operátora a tím i levnějších cen? Kdo je odpovědný za to, že tu nemáme čtvrtého operátora? Někde jsem četl, že tu být nemůže, což nechápu. Žijeme přeci ve svobodné a tržní ekonomice nebo ne? Nevím, zda mi dokáže...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správy železnic: Po pravém břehu Labe se pojede rychleji, zruší se všechny přejezdy

7:02 Správy železnic: Po pravém břehu Labe se pojede rychleji, zruší se všechny přejezdy

Rekonstrukce více než 30 kilometrů dlouhého úseku mezi Lysou nad Labem a Mělníkem má svého projektan…