"Češi si letos nejvíce volali v průběhu dopoledne. Celkem uskutečnili o téměř půl milionu více hovorů než v loňském roce," uvedla Kateřina Mikšovská z tiskového oddělení O2. "Největší počet hovorů spojila síť O2 mezi desátou a jedenáctou hodinou dopoledne. Celkem se jednalo o 1,7 milionu hovorů. Naopak na SMS a MMS zprávy přichází čas až po obědě," doplnila Mikšovská.
Největší počet SMS, 2 504 272, byl přenesen mezi 13. a 14. hodinou. Nejvytíženější minutou, během které zákazníci O2 poslali přes 45 tisíc SMS zpráv, je čas 12:45.
Rekord letos zaznamenaly MMS zprávy. Těch odeslali zákazníci O2 přes 428 tisíc, tedy o 30 % více než v roce 2013. Zatímco v loňském roce vykázaly MMS zprávy špičku krátce po šesté hodině, letos se jejich posílání přesunulo do dřívějších odpoledních hodin. "Zákazníci zřejmě využívají MMS zprávy k posílání vánočních přání. Fotky od štědrovečerní večeře a stromečku spíše sdílí na sociálních sítích," říká Mikšovská.
Vánoční provoz 2014
SMS | ||
počet odeslaných SMS | 27 113 481 | SMS |
počet odeslaných SMS za nejzatíženější hodinu | 2 504 272 | SMS/hod (13:00 - 14:00) |
počet odeslaných SMS za nejzatíženější minutu | 45 797 | SMS/min (12:45) |
MMS | ||
počet odeslaných MMS | 428 603 | MMS |
počet odeslaných MMS za nejzatíženější hodinu | 38 388 | MMS/hod 12:00 - 13:00 |
počet odeslaných MMS za nejzatíženější minutu | 864 | MMS/min 10:24 |
HOVORY | ||
počet hovorů (mobilní síť) | 16 245 889 | |
počet hovorů za nejzatíženější hodinu | 1 705 013 | Hovory / hod (10:00 - 11:00) |
V O2 TV kralovala ČT1
Překvapivé statistiky letos přinesla i digitální televize O2 TV, kterou si na Štědrý den zapnuly tři čtvrtiny jejich majitelů. Před obrazovkou celkem strávili 1,1 milionu hodin. Nejsledovanějším kanálem ovšem nebyla Nova, ale ČT1 s 25% podílem na celkové středeční sledovanosti. Druhé místo obsadila s 16 % Nova a třetí post drží s 10 % Prima.
V průběhu Štědrého dne zůstávali diváci České televizi věrni a nepřepínali tolik, jako obvykle. Nejsledovanějším pořadem byla nová česká pohádka Princezna a písař. Po jejím skončení přitom zůstalo sledovat Pelíšky na ČT1 téměř 30 % diváků. Čtvrtina diváků přepnula na Primu, kde běžely Tři oříšky pro Popelku, a 18 % přešlo na Novu, která vysílala český film Přijde letos Ježíšek.
TOP 10 nejsledovanějších pořadů (24.12.2014)
Princezna a písař (ČT1)
Princezna se zlatou hvězdou na čele (ČT1)
Tři veteráni (ČT1)
Zlatovláska (ČT1)
Princové jsou na draka (ČT1)
Byl jednou jeden král… (Nova)
Tři oříšky pro Popelku (Prima)
Kouzla králů (ČT1)
Šíleně smutná princezna (ČT1)
Láska rohatá (ČT1)
Všechny systémy společnosti O2 fungovaly i během nejvytíženějších okamžiků spolehlivě a bez technických potíží.
O společnosti O2 Czech Republic
O2 je největším integrovaným telekomunikačním operátorem na českém trhu. V současnosti provozujeme téměř osm milionů mobilních a pevných linek, což z nás činí jednoho z vedoucích poskytovatelů plně konvergentních služeb v Evropě. Zákazníkům mobilních služeb nabízíme nejmodernější technologie HSPA+ a LTE. Máme nejucelenější nabídku hlasových a datových služeb v České republice, přičemž mimořádnou pozornost věnujeme využití růstového potenciálu především v oblasti ICT. Naše datová centra o celkové rozloze 7300 metrů čtverečních patří k největším hráčům v oblasti hostingových a cloudových služeb, stejně jako v oblasti managed services. Jako jediná komerční v ČR a jedna z mála ve střední Evropě získala datová centra O2 certifikaci úrovně TIER III. Se svou službou O2 TV jsme zároveň největším provozovatelem internetového televizního vysílání v Česku. Od ledna 2014 je O2 součástí české investiční skupiny PPF.
O skupině PPF
Skupina PPF investuje do řady odvětví od bankovnictví a finančních služeb, přes telekomunikace, nemovitosti, maloobchodní služby, pojišťovnictví, těžbu nerostů a zemědělství až po biotechnologie. PPF působí v Evropě, Rusku, Asii a USA. Skupina vlastní aktiva přesahující 20,9 miliardy EUR (k 31. 12. 2013).
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva