Škoda Transtech prodala tramvaje ForCity Smart Artic do Schöneiche a získala německou homologaci

25.10.2018 12:19

Finská společnost Škoda Transtech patřící do skupiny Škoda Transportation prodala dvě tramvaje typu ForCity Smart Artic německé společnosti Schöneicher-Rüdersdorfer Strassenbahn GmbH (SRS).

Škoda Transtech prodala tramvaje ForCity Smart Artic do Schöneiche a získala německou homologaci
Foto: red
Popisek: Škoda Transportation

Kontrakt byl podepsaný v Schöneiche u Berlína za účasti zástupců obou společností. Tramvaje Škoda ForCity Smart Artic jsou také první vozidla uvedená do provozu s cestujícími v Německu. Jsou zároveň prvními tramvajemi Škoda, které homologaci v Německu získaly.

Prodej dvou vozidel ForCity Smart Artic nulté série se podařil díky spolupráci s Dopravním podnikem města Helsinky (HKL) a za podpory společnosti Voith Digital Solutions Austria GmbH & Co KG, a to po dvouměsíčním zkušebním období.

„Jsem rád, že se k městu Chemnitz a společnosti Rhein-Neckar-Verkehr přidalo i město Schöneiche, které bude třetím uživatelem tramvají od Škody Transportation v Německu. Jde o první tramvaj Škoda, s níž jsme získali v tomto státě homologaci podle BoStrab. Chtěl bych poděkovat týmům Škody Transtech a SRS Schöneiche za úsilí, které pro tento úspěch vynaložily,“ řekl Zdeněk Majer, viceprezident skupiny Škoda Transportation a předseda představenstva Škody Transtech.

„Jsme rádi, že zákazníkovi SRS v Schöneiche můžeme předat moderní, pohodlné a tiché tramvaje ForCity Smart Artic, které se stanou součástí každodenního života cestujících,“ dodal Lasse Orre, ředitel Škody Transtech.

Tramvaj ForCity Smart Artic vychází z původního konceptu Dopravního podniku města Helsinky (HKL) a byla vyvinuta ve spolupráci HKL a Škody Transtech, který je finskou dceřinou společností skupiny Škoda Transportation. Dvě tramvaje ForCity Smart Artic byly v roce 2013 uvedeny do zkušebního provozu v Helsinkách. Od roku 2016 se do Helsinek každé tři týdny dodávala další vozidla ze série. V současnosti v Helsinkách jezdí 55 těchto tramvají. Helsinský dopravní podnik nakoupil celkem 70 tramvají ForCity Smart Artic.

Skupina Škoda Transportation je přední evropskou společností působící ve sféře dopravního strojírenství. Vyrábí nízkopodlažní tramvaje, elektrické lokomotivy, příměstské vlakové soupravy, vozy metra, elektrobusy a trolejbusy, ale také řídicí a hnací soustavy pro dopravní systémy. Součástí Škody Transportation je několik společností sídlících v České republice, Německu, Finsku, Maďarsku a Rusku. Celkově zaměstnává více než pět tisíc lidí. Díky rozsáhlým investicím do výzkumu a vývoje dokáže Škoda Transportation pravidelně uvádět na trh nové moderní výrobky, které s úspěchem nalézají uplatnění na mezinárodních trzích. V posledních třech letech společnost investovala do výzkumu a vývoje přes tři miliardy českých korun.

Finská společnost Transtech byla založena v roce 1985. V roce 2015 se stala členem skupiny Škoda Transportation. Dnes je Škoda Transtech předním evropským výrobcem nízkopodlažních tramvají, dvoupodlažních železničních vagónů, ale také významným výrobcem a dodavatelem náročných strojírenských výrobků. V současné době je Škoda Transtech dodavatelem tramvají pro finské hlavní město Helsinky a město Tampere. Dodává také železniční osobní vagóny Finským státním dráhám. Škoda Transtech se bude rovněž podílet na dodávkách moderních tramvají pro německou dopravní společnost Rhein-Neckar-Verkehr (rnv).

Škoda Transportation je součástí skupiny PPF. Skupina PPF investuje do řady odvětví od bankovnictví a finančních služeb přes telekomunikace, biotechnologie, pojišťovnictví, nemovitosti až po zemědělství. PPF působí v Evropě, Rusku, Asii a Severní Americe. Skupina PPF vlastní aktiva dosahující více než 38 miliard EUR (k 31. 12. 2017).

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Za DSZ - ZA PRÁVA ZVÍŘAT kandiduje do Evropského parlamentu 90 procent žen

23:08 Za DSZ - ZA PRÁVA ZVÍŘAT kandiduje do Evropského parlamentu 90 procent žen

Demokratická strana zelených - ZA PRÁVA ZVÍŘAT jde do nadcházejících eurovoleb s plnou kandidátní li…