„Aktuální dodávka navazuje na předešlou dodávku devíti vozidel NěVa, z nichž některé už za sebou mají v systému petrohradské podzemní dráhy více než půl milionu kilometrů provozu. Vozidla jezdí ke spokojenosti provozovatele i cestujících, vykazují vysokou mírou disponibility,“ říká projektový manažer Petr Soubusta ze Škody Transportation.
Nejnovější soupravy metra jsou vyráběny podle technologií a know-how společnosti Škoda Transportation. Novými vozidly se cestující vozí na lince č. 3 petrohradské podzemní dráhy. „Nové soupravy mají řadu novinek proti předchozí devítikusové sérii - například handicapovaní cestující mají k dispozici speciální místa v čelních vozech souprav pro nástup a výstup. Podařilo se také ještě více snížit míru hlučnosti v interiéru vozů díky využití nových izolačních materiálů, oken a dveří,“ vysvětluje Petr Soubusta.
Jednou z hlavních výhod nových souprav je podstatně nižší hmotnost oproti stávajícím vozům ruské koncepce. Vozy využívají rekuperaci energie při brzdění, tudíž jsou schopny, oproti dnes provozovaným soupravám, ušetřit až 25 procent elektrické energie. Bezpečnost cestujících i řidiče zajišťují vnější a vnitřní kamerové systémy se záznamem dat. Pasažérům pomáhá i přehledný audiovizuální informační systém.
Historie projektu nového metra sahá až do roku 2007, kdy byl vyvinut prototyp vozu NěVa. První souprava byla představena už v červenci 2009 v Petrohradu, kde získala prestižní ocenění v kategorii nejlepší inovační projekt Sankt Petěrburg.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva