Správa železnic: Modernizace dalšího úseku železnice kolem Berounky dostala zelenou

07.09.2020 13:50

Modernizace přibližně 16kilometrového úseku železniční trati mezi novou odbočkou Berounka a stanicí Karlštejn je cílem připravované stavby, jejíž záměr projektu schválila v polovině srpna Centrální komise Ministerstva dopravy.

Správa železnic: Modernizace dalšího úseku železnice kolem Berounky dostala zelenou
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic
reklama

V rámci realizace proběhne přestavba železničních stanic Dobřichovice, Řevnice, Zadní Třebaň a Karlštejn, zastávky Všenory a mezistaničních úseků. Zahájení stavebních prací se předpokládá v roce 2023, ukončení pak o tři roky později.

Řešený úsek je součástí trati Praha-Smíchov – Beroun. Po rekonstrukci se předpokládá zavedení desetiminutového špičkového intervalu příměstské dopravy do stanice Dobřichovice. Součástí stavby bude také výstavba trvalé odbočky Berounka v prostoru pod nadjezdem ve Slunečné ulici v Mokropsech, jejíž význam bude zejména pro zvýšení propustnosti trati při výlukách a dalších mimořádných situacích. Traťová rychlost se po rekonstrukci zvýší na 120 km/h.

Ve všech stanicích se vybudují nová nástupiště s délkou 200 metrů a výškou 550 milimetrů nad temenem kolejnice. Nástupiště se stejnými parametry vzniknou i v zastávce Všenory. V jednotlivých dopravnách dojde k vybudování elektronického staničního zabezpečovacího zařízení, které umožní stavění vlakových cest mezi všemi dopravními kolejemi. Provoz se bude v budoucnu řídit z Centrálního dispečerského pracoviště (CDP) Praha.

Centrální komise rovněž schválila prodloužení podchodu ve stanici Hořovice o přibližně 20 metrů k budoucímu záchytnému parkovišti u ulice Sklenářka. Dnes vede pouze na 2. nástupiště. Zahájení realizace projektu se předpokládá na jaře 2022, hotovo bude v následujícím roce. Nový výstup z podchodu bude zastřešený a osvětlený a díky šikmému chodníku plně bezbariérový. Hlavním přínosem investiční akce je zvýšení bezpečnosti železničního provozu propojením severní a jižní části města, které jsou historicky rozdělené drážním tělesem, a zvýšení atraktivity železniční dopravy vybudováním nového záchytného parkoviště.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: Tisková zpráva
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Greenpeace: Aktivisté odmítají, že způsobili poruchu v elektrárně Chvaletice. Budou se bránit u soudu

22:11 Greenpeace: Aktivisté odmítají, že způsobili poruchu v elektrárně Chvaletice. Budou se bránit u soudu

Pětice aktivistů a aktivistek Greenpeace, která v říjnu 2016 protestovala na chladicí věži elektrárn…