Správa železnic: Modernizace dalšího úseku železnice kolem Berounky dostala zelenou

07.09.2020 13:50

Modernizace přibližně 16kilometrového úseku železniční trati mezi novou odbočkou Berounka a stanicí Karlštejn je cílem připravované stavby, jejíž záměr projektu schválila v polovině srpna Centrální komise Ministerstva dopravy.

Správa železnic: Modernizace dalšího úseku železnice kolem Berounky dostala zelenou
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

V rámci realizace proběhne přestavba železničních stanic Dobřichovice, Řevnice, Zadní Třebaň a Karlštejn, zastávky Všenory a mezistaničních úseků. Zahájení stavebních prací se předpokládá v roce 2023, ukončení pak o tři roky později.

Řešený úsek je součástí trati Praha-Smíchov – Beroun. Po rekonstrukci se předpokládá zavedení desetiminutového špičkového intervalu příměstské dopravy do stanice Dobřichovice. Součástí stavby bude také výstavba trvalé odbočky Berounka v prostoru pod nadjezdem ve Slunečné ulici v Mokropsech, jejíž význam bude zejména pro zvýšení propustnosti trati při výlukách a dalších mimořádných situacích. Traťová rychlost se po rekonstrukci zvýší na 120 km/h.

Ve všech stanicích se vybudují nová nástupiště s délkou 200 metrů a výškou 550 milimetrů nad temenem kolejnice. Nástupiště se stejnými parametry vzniknou i v zastávce Všenory. V jednotlivých dopravnách dojde k vybudování elektronického staničního zabezpečovacího zařízení, které umožní stavění vlakových cest mezi všemi dopravními kolejemi. Provoz se bude v budoucnu řídit z Centrálního dispečerského pracoviště (CDP) Praha.

Centrální komise rovněž schválila prodloužení podchodu ve stanici Hořovice o přibližně 20 metrů k budoucímu záchytnému parkovišti u ulice Sklenářka. Dnes vede pouze na 2. nástupiště. Zahájení realizace projektu se předpokládá na jaře 2022, hotovo bude v následujícím roce. Nový výstup z podchodu bude zastřešený a osvětlený a díky šikmému chodníku plně bezbariérový. Hlavním přínosem investiční akce je zvýšení bezpečnosti železničního provozu propojením severní a jižní části města, které jsou historicky rozdělené drážním tělesem, a zvýšení atraktivity železniční dopravy vybudováním nového záchytného parkoviště.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

22:03 Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

Stavbu retenční nádrže Perlík za 7,8 milionu korun dokončily Lesy České republiky na úpatí Smrku, ne…