Správa železnic: Na investice, opravy a řízení provozu půjde téměř 47 miliard

19.05.2020 15:39

Správa železnic disponuje v letošním roce částkou 46,9 miliardy korun, která bude směřovat zejména na rekonstrukce, opravy a údržbu tratí. Tato suma zahrnuje navýšení rozpočtu manažera infrastruktury o 3,5 miliardy korun, které nedávno schválila vláda.

Správa železnic: Na investice, opravy a řízení provozu půjde téměř 47 miliard
Foto: SŽDC
Popisek: SŽDC

Jde o druhou nejvyšší částku v historii Správy železnic. Z tohoto pohledu rekordní byl rok 2015, kdy díky konci prvního období unijního Operačního programu Doprava měla k dispozici 50,2 miliardy korun.

Správa železnic má letos připraveno na investice více než 24,2 miliardy korun, což je o 4,6 miliardy více než vloni. Z této částky i přes dopady koronavirové pandemie proinvestovala k 30. dubnu téměř 6,9 miliardy korun, což představuje již 28 procent z roční alokace. Před rokem bylo přitom ke stejnému datu proinvestováno pouze 22,5 procenta celkové sumy.

„Bez ohledu na stávající situaci pokračujeme bez přerušení v přípravě dalších plánovaných investičních akcí. Běží zadávací řízení, pokračuje uzavírání smluv se zhotoviteli jak projektů, tak i samotných stavebních prací,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Navýšení rozpočtu o 3,5 miliardy korun, které vláda schválila, využije státní organizace na realizaci a přípravu desítek akcí oprav tratí, výpravních budov a údržby tratí, což dokládá výběr konkrétních akcí: Největší část peněz (280 milionů) se využije na opravu obou traťových kolejí mezi Děčínem-Prostředním Žlebem a Dolním Žlebem, která by měla proběhnout od poloviny července do konce října. Dalších 200 milionů půjde na opravu nestabilních náspů v úseku Hájek – Dalovice, která vyjde na téměř půl miliardy korun. Zde je předpoklad zahájení prací v polovině letošního července.

Největší akcí na severovýchodě Čech bude oprava traťového úseku Mostek – Horka u Staré Paky, na kterou se využije 151 milionů při celkových nákladech 242 milionů korun. Ve středních Čechách již probíhá oprava tratí z Kralup nad Vltavou a Středokluk do Podlešína za 98 milionů a prázdninová oprava traťového úseku z Kladna do Řevničova. V Plzeňském kraji půjde nejvíce peněz (70 milionů) na opravu traťového úseku Horažďovice – Žichovice.

Na Vysočině vynaložíme největší částku – 72 milionů korun – na opravu trati z Bystřice nad Pernštejnem do Rožné (celkové náklady 100 milionů), na jižní Moravě půjde 70 milionů na úpravy kolejových obvodů, které jsou součástí zabezpečovacího zařízení, mezi Brnem a Vlkovem u Tišnova.

Oprava traťového úseku Hanušovice – Jeseník v Olomouckém kraji vyjde na 50 milionů korun, práce v úseku Bystřička – Jablůnka ve Zlínském kraji vyjdou na 30 milionů. V Moravskoslezském kraji je třeba na prvním místě zmínit opravu trati Suchdol nad Odrou – Nový Jičín město za 80 milionů.

Část finančních prostředků půjde rovněž na opravy vybraných výpravních budov. Lepšího prostředí se tak dočkají například cestující na zastávce Litoměřice město a ve stanicích Hronov, Potštejn, Sedlčany či Nová Ves u Českých Budějovic. Opraví se i zastřešení nástupišť na ostravském hlavním nádraží nebo střecha a hromosvody v sídle Oblastního ředitelství Olomouc v tamní Nerudově ulici.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Fine Gusto Nature: Sušené maso z Česka putuje do několika armád Evropy, ale i na Ukrajinu

11:11 Fine Gusto Nature: Sušené maso z Česka putuje do několika armád Evropy, ale i na Ukrajinu

Český výrobce sušeného masa Fine Gusto Nature je jedním z největších producentů sušeného masa ve stř…