Správa železnic: Němečtí experti prezentovali varianty tunelového řešení mezi Dejvicemi a Veleslavínem

01.09.2020 11:48 | Zprávy

Závěry posudků na nejvhodnější variantu trasy pod pražskými Střešovicemi v rámci projektu modernizace trati Praha – Kladno představil včera profesor Markus Thewes z Ruhrské univerzity v Bochumi. Podle jeho expertního týmu vychází jako nejvýhodnější tzv. varianta Jih, která má vést tunelem pod Ústřední vojenskou nemocnicí a kostelem svatého Norberta. K tomuto trasování se kloní i Česká geologická služba, která pro Správu železnic připravuje 3D model daného území.

Správa železnic: Němečtí experti prezentovali varianty tunelového řešení mezi Dejvicemi a Veleslavínem
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

„Univerzita v Bochumi je mezinárodní odbornou autoritou, proto jsme ji oslovili s požadavkem na vytvoření vlastního posudku. Expertní tým vedl profesor Thewes, který je ředitelem Ústavu pro stavební techniku, tunelování a správu staveb bochumské univerzity. Tento uznávaný odborník se již podílel na výstavbě sedmi desítek podzemních staveb po celém světě,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Tým německých odborníků zkoumal čtyři varianty. Kromě tří tunelových tras také vedení trati v současné stopě s částečným nebo úplným zahloubením. „Podle závěrů expertního týmu vychází jako nejvýhodnější tzv. varianta Jih následovaná variantou Střed. O trase tunelu rozhodneme na přelomu září a října,“ doplnil Jiří Svoboda.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Úřad vlády: Zdravotnický materiál zamíří přes Jordánsko do Pásma Gazy

22:03 Úřad vlády: Zdravotnický materiál zamíří přes Jordánsko do Pásma Gazy

Vláda Petra Fialy schválila dar zdravotnického materiálu v hodnotě 1,37 milionu korun.