Správa železnic: První česká železniční „dálnice“ roste mezi Vinohradskými tunely a Hostivaří

25.08.2020 16:09 | Zprávy

Správa železnic ve spolupráci se stavebními společnostmi Metrostav, Swietelsky Rail CZ a SMP CZ představila médiím aktuální podobu tzv. hostivařského koridoru. Stavbaři mají za sebou zhruba dvě třetiny realizace projektu a mohli tak ukázat větší částí zprovozněných kolejí i hrubé stavby nových zastávek.

Správa železnic: První česká železniční „dálnice“ roste mezi Vinohradskými tunely a Hostivaří
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Modernizace trati mezi vinohradskými tunely a Hostivaří je považována za železniční stavbu desetiletí, protože promění dvoukolejnou trať na první čtyřkolejnou železnici v Česku. Zároveň je pro hlavní město výrazným městotvorným prvkem, neboť uvolní velké plochy pro další rozvoj širšího centra Prahy. V rámci kontrolního dne konaného téměř přesně dva roky po slavnostním poklepání na kolejnici navštívili novináři i se zástupci všech zúčastněných společností úsek přiléhající k Jižní spojce a nově budovanou zastávku Praha-Zahradní Město.

„Mezi hlavním nádražím a Hostivaří se rodí skutečně taková železniční dálnice s mimořádnou kapacitou pro příměstskou, dálkovou i nákladní dopravu. Cestující a obyvatelé Prahy však ocení spíše významné zvýšení komfortu přepravy, vznik několika nových dopravních terminálů s mnoha přestupními vazbami a také několikanásobné překonání územní bariéry, kterou až dosud tato trať reprezentovala. Zjednodušeně řečeno, díky různým podchodům a nadchodům se třeba Vršovice stanou mnohem prostupnější oblastí,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Hostivařský koridor přinese Pražanům dvě nové zastávky. Zatímco zastávka Praha-Zahradní Město propojí vlakovou dopravu s tramvajovou a autobusovou a bude zahrnovat i terminál s čekárnou a odbavovacími prostory, zastávku Praha-Eden ocení zejména fanoušci fotbalové Slavie, protože se nachází v bezprostřední blízkosti stadionu. Cestujícím však také nabídne přímý přestup na hlavní autobusovou trasu z Jižního Města na Vinohrady.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Článek byl převzat z Profilu Ing. Antonín Seďa

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Jana Zwyrtek Hamplová byl položen dotaz

Proč řešit tituly?

Já bych řekl, že dnes má titul kde kdo a o ničem to nevypovídá, respektive o jeho odbornosti a schopnostech. Snad s výjimkou lékařů, tam bych asi nechtěl, aby mě ošetřoval někdo, kdo o tom nemá páru. Mimochodem dnes je není problém narazit na vysokoškoláka, ale co na lidi, co umí pracovat rukama. Tř...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP mění další dřevěné pražce na trati metra C

10:17 DPP mění další dřevěné pražce na trati metra C

Dopravní podnik hl. m. Prahy využiívá začátek prázdnin k výměně 341 dřevěných pražců v metru C za be…