Správa železnic: První vysokorychlostní trať vyprojektuje česko-francouzsko-britské konsorcium

11.01.2021 15:56

Dokumentaci pro územní rozhodnutí (DÚR) a dokumentaci pro posouzení vlivu stavby na životní prostředí (EIA) VRT Polabí mezi Prahou-Běchovicemi a Poříčany zpracuje pro Správu železnic česko-francouzsko-britské sdružení společností SUDOP PRAHA, Egis Rail a Mott MacDonald.

Správa železnic: První vysokorychlostní trať vyprojektuje česko-francouzsko-britské konsorcium
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

Správa železnic vybírala ze čtyř nabídek mezinárodních sdružení. Nabídka vítězného sdružení získala nejen nejvíce bodů v kvalitativních ukazatelích zahrnujících například celkovou odbornou úroveň, identifikaci a řízení rizik nebo přidanou hodnotu, ale nabídla také nejnižší cenu za zpracování obou dokumentací, a to ve výši 184,6 mil. Kč.

Dokončení projekčních prací v této fázi se předpokládá v polovině roku 2022. Správa železnic však hodlá zejména v závislosti na procesech územního plánování, zejména schválení Aktualizace Zásad územního rozvoje Středočeského kraje, využít opci, do které zahrnula kroky a procesy potřebné k získání kladného stanoviska EIA a k získání samotného územního rozhodnutí.

Uzavření smlouvy na projekční práce je významným milníkem v přípravě vysokorychlostních tratí v ČR, protože zpracovávaná DÚR navrhne přesnou podobu budoucí trati a identifikuje konkrétní pozemky potřebné pro její výstavbu. VRT Polabí se stane prvním úsekem hned dvou budoucích vysokorychlostních tratí, a to národního páteřního spojení Praha – Brno a mezinárodního spojení Praha – Hradec Králové – Wrocław.

Nová vysokorychlostní trať bude do stávající železniční sítě napojena ve stanici Praha-Běchovice a na opačném konci do tratí Poříčany – Pečky a Sadská – Nymburk. Současná trať Sadská – Nymburk navíc projde výraznou modernizací. Tato propojení mezi VRT a dnešními tratěmi umožní silné využití nové infrastruktury ještě před dokončením rozsáhlejší sítě VRT. Bude využívána téměř všemi dálkovými vlaky z Prahy na východ – například expresními vlaky z Prahy ve směru Kolín a Pardubice nebo ve směru Nymburk a Hradec Králové. Tyto vlaky uvolní prostor pro další rozvoj atraktivní příměstské dopravy mezi Prahou, Českým Brodem a Poříčany. Nová trať bude čtyřkolejná. Zahájení stavebních prací se předpokládá v roce 2025, zahájení provozu v letech 2028 – 2029.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

vedení

Pane Nachere, jste hodně výrazná osobnost a jako jeden z mála z ANO máte podle mě i schopnost se domluvit i s ostatními stranami. Proč tento váš potenciál nevyužijete a nekandidujete do vedení? Nebo to není podle vás možné, když je tam Babiš a jeho nejvěrnější? Podle mě je škoda, že vedení ANO není ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MHMP: Praha podpoří prevenci ve školách, má předcházet šikaně či záškoláctví

22:04 MHMP: Praha podpoří prevenci ve školách, má předcházet šikaně či záškoláctví

Pražští radní odsouhlasili poskytnutí dotací na prevenci ve školách a školských zařízeních v Praze p…