Správa železnic hledá zhotovitele modernizace trati mezi Karlštejnem a Berounem

02.01.2023 19:05 | Tisková zpráva

Příprava modernizace trati mezi stanicemi Karlštejn a Beroun je ve finále. Správa železnic vypsala výběrové řízení na zhotovitele stavby, předpokládaná cena zakázky je přibližně 1,6 miliardy korun.

Správa železnic hledá zhotovitele modernizace trati mezi Karlštejnem a Berounem
Foto: Správa železnic
Popisek: Správa železnic

V rámci realizace projektu projde zásadní rekonstrukcí zastávka Srbsko, proběhne sanace skal u obce Tetín a vybuduje se nová odbočka Lom, která se bude nacházet přibližně v polovině mezistaničního úseku.

Stavební práce budou zahrnovat kompletní rekonstrukci železničního svršku a spodku na přibližně 7,1 kilometru dlouhém úseku, dále mostů a propustků, zabezpečovacího a sdělovacího zařízení, trakčního vedení a všech ostatních technologií. Na zastávce Srbsko se vybudují nová, bezbariérová nástupiště a podchod, rekonstrukcí projde také přilehlý přejezd. Pro zajištění větší kapacity trati a tím i spolehlivosti dopravy dojde zhruba v polovině úseku k vybudování nové odbočky Lom, která umožní vlakům přejíždět z jedné koleje na druhou. Pro zvýšení bezpečnosti provozu dojde k sanaci a zajištění skalních masivů nad tratí zejména v okolí obce Tetín.

Anketa

Kdo by hájil ČR před Bruselem lépe?

hlasovalo: 28224 lidí

Realizací stavby se rychlost vlaků zvýší nejprve na 100 km/h, po aktivaci ETCS pak na 120 km/h. Soupravy s naklápěcí skříní zde budou moci jezdit ještě rychleji. Práce budou probíhat za jednokolejného provozu, s omezením výluk na nutné minimum. Vlastní stavba by měla začít na podzim příštího roku, hotovo pak bude do poloviny roku 2026.

Správa železnic použije při hodnocení zakázky i jiná kritéria než pouze nabídnutou cenu. Cílem je kladně hodnotit ty nabídky uchazečů, které pozitivně ovlivní kapacitu a spolehlivost dráhy během stavby, například zkrácením potřebných výluk. Dále budou hodnocena opatření, která budou předcházet vzniku mimořádných událostí a která omezí jiné negativní vlivy stavby na okolí během provádění stavebních prací.

Projekt s názvem Optimalizace trati Karlštejn (mimo) – Beroun (mimo) bude navržen ke spolufinancování Evropskou unií z Nástroje pro propojení Evropy (CEF). Národní financování zajistí Státní fond dopravní infrastruktury.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

MUDr. Ladislav Václavec byl položen dotaz

Zdraví máme jen jedno

Pane senátore, hlasoval jste pro senátní novelu zaměstnávání zahraničních zubařů u nás. Tito studenti medicíny, možná lékaři mají pracovat pod dohledem českého l=kaře, který asi podle vás nemá co na práci a tak bude dohlížet. Bez řádně ukončené zkoušky z českého jazyka a slevovat z náročnosti aproba...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Úřad vlády: Vedoucí Jana Kotalíková obnovuje pravidelné setkání s kancléři prezidenta a Parlamentu

22:03 Úřad vlády: Vedoucí Jana Kotalíková obnovuje pravidelné setkání s kancléři prezidenta a Parlamentu

V Kramářově vile se v pátek 10. května 2024 uskuteční pracovní oběd s kancléři, který pořádá vedoucí…