Správa železniční dopravní cesty: Na tratích v Brně a okolí se jezdí rychleji a pohodlněji

28.04.2016 20:36

Správa železniční dopravní cesty slavnostně ukončila rekonstrukci kolejí v traťových úsecích Brno-Maloměřice – Brno-Královo Pole a Brno-Královo Pole – Kuřim. Hlavním přínosem obou staveb je zvýšení traťové rychlosti, bezpečnosti a také komfortu cestování.

Správa železniční dopravní cesty: Na tratích v Brně a okolí se jezdí rychleji a pohodlněji
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

Tratě v obou uvedených úsecích byly postaveny v letech 1938–1953, v 60. a 70. letech byly elektrifikovány a vybaveny dosavadním zabezpečovacím a sdělovacím zařízením. Poslední souvislá rekonstrukce železničního svršku byla provedena v roce 1977.

„Výsledek rekonstrukce kolejí na brněnských tratích potěší zejména cestující. Jízda vlakem v úsecích Maloměřice – Královo Pole a Královo Pole – Kuřim je nyní pohodlnější, rychlejší i bezpečnější,“ shrnul přínosy obou staveb generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Součástí prací byla také rekonstrukce nástupišť, mostů a propustků, tunelů, trakčního vedení, traťového zabezpečovacího a sdělovacího zařízení a napájení.

Stavby jsou v souladu s globálním cílem prioritní osy 1 OPD, kterým je zlepšení železniční dopravy na transevropské dopravní síti TEN-T. Výsledkem těchto projektů je především zvýšení stávající rychlosti a dopravní dostupnosti.

Předpokládané celkové náklady stavby s názvem Rekonstrukce koleje č. 2 Brno-Maloměřice – Brno-Královo Pole činily 947 808 524 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až v maximální výši 559 854 809 Kč. Zhotovitelem stavby bylo sdružení společností OHL ŽS, Subterra a FIRESTA – Fišer, rekonstrukce, stavby.

Předpokládané celkové náklady stavby s názvem Rekonstrukce koleje č. 2 Brno-Královo Pole – Kuřim činily 620 038 917 Kč bez DPH. Projekt byl v rámci Operačního programu Doprava spolufinancován Evropskou unií z Fondu soudržnosti, a to až v maximální výši 480 338 750 Kč. Zhotovitelem stavby bylo sdružení společností Subterra a OHL ŽS.

Investorem obou staveb byla Správa železniční dopravní cesty. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.

Název stavby

Rekonstrukce koleje č. 2 Brno-Maloměřice – Brno-Královo Pole

Investor stavby

Správa železniční dopravní cesty, státní organizace

Zhotovitelé

OHL ŽS, a.s.

S u b t e r r a  a.s.
FIRESTA – Fišer, rekonstrukce, stavby a.s.

Termín zahájení

5/2015

Termín dokončení

2/2016

Celkové náklady stavby

947 808 524 Kč bez DPH

Schválený příspěvek EU

559 854 809 Kč

 

Název stavby

Rekonstrukce koleje č. 2 Brno-Královo Pole – Kuřim

Investor stavby

Správa železniční dopravní cesty, státní organizace

Zhotovitelé

S u b t e r r a  a.s.
OHL ŽS, a.s.

Termín zahájení

4/2015

Termín dokončení

11/2015

Celkové náklady stavby

620 038 917 Kč bez DPH

Schválený příspěvek EU

480 338 750 Kč

 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP má svůj první průjezdný lakovací box pro vícečlánkové tramvaje

19:15 DPP má svůj první průjezdný lakovací box pro vícečlánkové tramvaje

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v Opravně tramvají v Ústředních dílnách v Hostivaři uvedl do prov…