Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) již téměř dokončila modernizaci všech tranzitních koridorů a také řady významných uzlů. Zásadní přestavba ještě v blízké budoucnosti čeká například úseky Praha – Beroun a Lysá nad Labem – Velký Osek, na nichž docházelo i vzhledem k jejich technickému stavu k nárůstu hluku.
Ze strany místních obyvatel, samospráv i hygienické služby opakovaně zazníval požadavek na rychlé a účinné omezení této hlukové zátěže. Konkrétně v případě spojnice Prahy a Berouna podél řeky Berounky tak byla především v posledních třech letech provedena výměna kolejnic na více než polovině tratě. Nové kolejnice se přitom vzhledem ke své životnosti využijí v daném úseku i při budoucí modernizaci. Jen letos se potřebné úpravy prováděly mezi pražským Smíchovem a Radotínem nebo Karlštejnem a Berounem. V Černošicích pak došlo k poklesu hlukové zátěže i vlivem opravného broušení kolejnic v loňském roce.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva