Správa železniční dopravní cesty: Průjezd stanicí Ostrava-Vítkovice je nyní rychlejší

18. 12. 2017 11:34

Správa železniční dopravní cesty slavnostně ukončila rekonstrukci části železniční stanice Ostrava-Vítkovice, která leží na dvoukolejné elektrizované celostátní trati z Českého Těšína do Ostravy-Svinova. Přínosem projektu je především zvýšení rychlosti vlaků ve stanici a v přilehlém úseku a zvýšení bezpečnosti železničního provozu.

Správa železniční dopravní cesty: Průjezd stanicí Ostrava-Vítkovice je nyní rychlejší
Foto: szdc.cz
Popisek: Správa železniční dopravní cesty

V rámci stavby byly provedeny úpravy celého kunčického zhlaví ve stanici Ostrava-Vítkovice, tedy kolejového rozvětvení ve směru na Ostravu-Kunčice. Ve stanici byly zrušeny postradatelné koleje a výhybky. Na takto upravené a redukované kolejiště bylo navrženo nové staniční zabezpečovací zařízení 3. kategorie. Díky realizaci projektu se podařilo zvýšit traťovou rychlost z původních 80 až na 120 km/h, což povede ke zkrácení jízdních dob vlaků.

„Stávající kolejiště kunčického zhlaví již nevyhovovalo aktuálním provozním požadavkům, především kvůli špatnému technickému stavu železničního svršku a spodku. Rekonstrukcí těchto objektů došlo nejen k zajištění bezproblémového provozu na další desítky let, ale současně i ke zvýšení bezpečnosti železniční dopravy. Sníží se totiž riziko případných nehod nebo poruch,“ uvedl ředitel oblastního ředitelství SŽDC v Ostravě Jiří Macho.

V souladu s globálním cílem prioritní osy 1 Operačního programu Doprava, jímž je zlepšení železniční dopravy na transevropské síti TEN-T, bylo dosaženo zvýšení dopravní dostupnosti, zajištění kapacity dráhy a kvality železničního provozu pro výhledový rozsah dopravy.

Projekt s názvem Rekonstrukce kunčického zhlaví v žst. Ostrava-Vítkovice byl výrazně podpořen finančními prostředky z Evropské unie. Jednalo se o fázovaný projekt, kdy I. fáze projektu byla spolufinancována v rámci OPD 2007–2013 a fáze II v rámci OPD 2014–2020. Celkové náklady projektu (I. i II. fáze) činily 483 364 066 Kč bez DPH. Plánovaný příspěvek Evropské unie z Fondu soudržnosti pro celou stavbu byl až do výše 325 912 618 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.

Název stavby Rekonstrukce kunčického zhlaví v žst. Ostrava-Vítkovice
Investor stavby Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Projektant Moravia Consult Olomouc a.s.
Zhotovitel STRABAG Rail a.s.
Termín zahájení 06/2015
Termín dokončení 05/2017
Celkové náklady stavby 483 364 066 Kč bez DPH
Schválený příspěvek EU 325 912 618 Kč

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: Tisková zpráva

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Pardubický kraj: Česko-polské projekty zatraktivní příhraniční cestovní ruch

19:03 Pardubický kraj: Česko-polské projekty zatraktivní příhraniční cestovní ruch

Na slavnostním konferenci v prostorách polského velvyslanectví v Praze byl zahájen projekt Česko-pol…