Inženýři společnosti GE Aviation spolu s odborníky z výzkumné laboratoře Letectva Spojených států nyní pracují na prvním motoru na světě, který by zkombinoval nejlepší vlastnosti obou typů konstrukce.
„S touto technologií se pokoušíme o nový generační skok,“ prohlásil Dan McCormick, který řídí programy pro vývoj motorů s proměnným cyklem v GE Aviation. „Zajímá nás rychlost a výkon, ale současně usilujeme o snížení spotřeby paliva o 25 procent. Díky šetrnějšímu využití paliva by mohly letecké stíhačky doletět až o 35 procent dále, což představuje obrovský rozdíl.“
Tento nový typ se nazývá „motor s proměnným cyklem“. Může fungovat jak v režimu vysokého výkonu, tak v režimu s vysokou účinností. „Jde o to, abychom dokázali v letounech co nejefektivněji využít každou kapku paliva,“ dodal McCormick.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva