„Z kvalitativního testu vyplývá, že moderní digitální technologie – například GPS měření trasy a navigace jízdy, elektronická fakturace, přesný odhad cen před jízdou a hodnocení řidičů uživateli – dokáží zaručit vyšší standard kvality a dobré ceny lépe než stávající regulatorní prostředí,“ popsal Kryštof Kruliš, předseda správní rady Spotřebitelského fóra. Z pohledu spotřebitele v Praze testující nejlépe hodnotili smluvní přepravu platformu UberPOP, v Brně to byla služba Liftago.*
Z hlediska kvality nebyly v rámci testu zjištěny zásadní nedostatky.** Řidiči většinou ochotně vyhověli požadavkům figurantů na změnu stanice autorádia, snížení či zvýšení teploty nebo na možnost dobití mobilního telefonu. Se závažným nedostatkem (odmítnutí vydání účtenky o dané jízdě) se testující setkali pouze v jednom případě, a to u licencovaného řidiče taxislužby objednaného z oficiálního stanoviště Fair place.
Nejlepší transparentnost odhadu cen podle nezávislého testu nabízí v Praze služba UberPOP (bezchybný odhad v opakovaném testu), uspěly i Taxify (v Praze) a Liftago (v Brně). Z hlediska ceny byl v testu v Praze nejvýhodnější UberPOP, v Brně vyšlo cestování nejlevněji s Taxi Impuls a platformou Liftago. Z hlediska rychlosti dojezdu do destinace byl na srovnávacích trasách v Praze nejlepší UberPOP a v Brně Liftago a Top 1 taxi.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva