Za podpory vlastníků a s novou strategií managementu, která se zaměřuje především na prodej vlastního letounu L-39 Skyfox, dosáhlo Aero obratu přes 6 miliard korun, *adjusted EBITDA vzrostla na 821 milionů korun a společnost dosáhla čistého zisku 102 milionů korun. Oproti roku 2021 tak Aero zvýšilo ukazatel EBITDA o více než jednu miliardu korun a plánuje stoupat dál.
Rekordní ekonomické výsledky potvrzují správně nastavenou transformační strategii, kterou firma přijala po změně vlastníka v roce 2021. Klíčovými pilíři jsou sériová výroba a prodej nového takticko-cvičného proudového letounu L-39 Skyfox, výrazný rozvoj kooperačních programů v oblasti leteckých struktur (Aerostructures) a aktivní spolupráce se stávajícími zákazníky a jejich podpora.
„Výsledky roku 2024 jasně potvrzují, že sázka na vlastní produkt, letoun L-39 Skyfox, a zároveň na silné a stabilní kooperační programy, byla správná. Aero se znovu stává respektovaným evropským výrobcem vojenských letadel. Tento výsledek je zásluhou především celého našeho týmu, všech, kteří den, co den věnují svou práci a úsilí tomu, aby Aero rostlo a uspělo,“ uvedl předseda představenstva Viktor Sotona. „Strategie, kterou jsme nastavili před třemi lety, funguje a přináší ovoce. Skyfox je důkazem, že Aero dokáže vyvinout a dodávat špičkový vojenský letoun a má nakročeno k úspěšné budoucnosti.“
Rekordní tržby a stabilní růst klíčových programů

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva