Restaurátoři tak vrátili po letech záři a barevnost poškozeným lunetám i nástropním malbám. Zabránili jejich degradaci a uvolňování. Práce probíhaly za plného divadelního provozu.
„Historicky první a velmi problematické restaurování prakticky provedl po divadelním požáru malíř Janez Šubič. Zejména na stropě provedl zásahy, které pozměnily vizuálně vyznění díla. Provedli jsme citlivou rekonstrukci na základě dochovaných Ženíškových návrhů,“ říká konzervátorka Národního divadla Petra Daňhelová.
„Součástí prací byla podrobná dokumentace a dodatečné průzkumy. Samozřejmě čištění, retušování, tmelení a fixování maleb. Cílem byl jednotný přístup k restaurování, který je aplikován vůbec poprvé v historii maleb a divadla,“ vysvětluje ředitel Národního divadla doc. Jan Burian.
„V rámci restaurování jsme učinili také řadu objevů a věříme, že obohatíme také umělecko-historické bádání zejména k Mikoláši Alšovi, které by mohlo vést k jeho přehodnocení a novému pojetí jeho díla,“ dodává Petra Daňhelová.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva