Vyrazí z Lipna v jednodenním předstihu a 254 kilometrů dlouhou trať chtějí zvládnout za dva dny. Protože dopravní prostředky na elektřinu je třeba dobíjet, skútry zhruba po každých 60 kilometrech, bylo třeba trať pečlivě naplánovat. Cestou se i kvůli tomu zastaví v místech, která jsou s Lipnem spjatá faktograficky, vodním živlem nebo výraznou osobností. „S alternativou v podobě elektrického pohonu je potřeba počítat. Ve svém vývoji je tak daleko, že v brzké budoucnosti umožní podobný roadtrip bez častých zastávek na dobíjení a vyrovná se tak konvenčním spalovacím motorům,“ vysvětlil Vojen Smíšek, jeden z dvojice skútristů. „Zvuk motoru a vůni benzínu máme rádi, jako všichni kluci, ale chceme ukázat, že to jde i takto. Doufáme, že tam s naším elektroskútrem nedostaneme do nosu, že motorkáři ocení naši snahu, podívat se na jejich sraz s takovou alternativou,“ dodává jeho kamarád Damián Viktor. K účasti je inspiroval především slogan srazu Harleyů: „Nezáleží, na čem jezdíš nebo jestli vůbec jezdíš...Tohle je oslava klukovských snů, touhy po svobodě a volnosti na dvou kolech, která spojuje generace i světadíly.“
Proto se rozhodli propagovat alternativní elektropohon a nezastavitelný pokrok nejen v dopravě. „Dnes na skútru ujedeme 60 až 70 kilometrů na jedno dobití, záleží na rychlosti a terénu, ale lepší baterie nejsou. Za pět let, ale bude všechno jinak,“ komentuje Damián. „Jedná se o moderní trend v cestování. Na Lipně jsou elektroskútry a elektro dopravníprostředky stále více populární. Například loni jsme zcela obnovili jízdní park elektrokol v půjčovně a již několik let se dají půjčit také elektročluny a právě elektroskútry,“ doplnil Vojen Smíšek. Sám je nemotorkář, ale hluk silných strojů i jejich charakteristikou vůni od dětství miluje. Doprostřed lipenské přírody, ale podle něj patří spíše tiché, elektrické skútry, na nichž sám najezdil stovky kilometrů. Teď ujedou více než 250 kilometrovou vzdálenost a cestou budou několikrát dobíjet baterku. „Dobití celé baterie trvá zhruba 4 hodiny, ale některé úseky nejsou tak dlouhé a baterii nespotřebujeme celou. V Krumlově a v Budějovicích se tak zdržíme zhruba 2 hodiny,“ popisuje Smíšek. Trasu je nutné vést po silnicích nižších tříd, nikoliv po dálnicích, kam skútry nesmí, proto se vzdálenost prodlužuje.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
propagace , TZ , elektromobilita , TSL , Harley-Davidson
autor: Tisková zpráva
Nově navrhované masové sledování občanů EU
Dobrý den, zajímal by mě Váš postoj vůči návrhu Evropské Unie zvaný ChatControl, který by znamenal plošné šmírování každé odeslané soukromé zprávy, souborů, a jejich případné okamžité nahlášení policii. Samozřejmě jsou jako odůvodnění zneužívány naše děti, zítra terorismus a kdo ví, co příští rok. D...
Další články z rubriky

22:13 Správa železnic: Nové poslání pro nádraží. Začíná stavba Centra paměti a dialogu Bubny
Po dlouholetém úsilí se podařilo nastartovat projekt revitalizace bývalého nádraží Praha-Bubny a zah…
- 19:10 Finanční správa se zapojila do kontrol řidičů Uberu a Boltu v Praze
- 16:08 HZS ČR: Český hasičský tým vyrazil do Řecka, poprvé se zapojí do EU Prepositioning
- 15:00 Hrady CZ se přesouvají na Kunětickou horu s Kabátem, Divokým Billem, Richardem Krajčem a Benem Cristovao
- 13:11 NKÚ: Údaje v digitálních technických mapách jsou neúplné a nespolehlivé
- 12:24 28. týden na trhu pohonných hmot ČMKB