Týden české ekonomické diplomacie se ve dnech 24. - 25. 6. zaměřil na individuální exportní konzultace. Uskutečnilo se přes 3000 osobních jednání představitelů českých firem se zástupci české ekonomické diplomacie a ředitelů zahraničních kanceláří CzechTrade. Prezentací se rovněž zúčastnili specialisté Ministerstva průmyslu a obchodu a Ministerstva zahraničních věcí. Zájem se tradičně soustředil zejména na velké trhy jako je Rusko, Německo, Čína, USA a Vietnam, ale zájem exportérů se zaměřil i na zajímavé a rostoucí trhy Afriky a Asie.
"Chci zde jasně říci, že podpora exportu je pro mne a MPO jednou z hlavních priorit – i s odkazem na realizaci programového prohlášení vlády. Jsem přesvědčen, že peníze vložené na podporu exportu, jsou dobře investované prostředky. Naším úkolem je vybrat takové projekty a programy, které budou přinášet konkrétní a rychlé výsledky a zároveň o ně bude zájem mezi českými firmami. Programy, které jsme za poslední rok nastavili, jsou v souladu se zmíněným principem. Chci zde zdůraznit, že u všech změn v podpoře exportu budeme v maximální možné míře reflektovat přání a potřeby českých firem," řekl ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek.
Konzultace s exportéry, stejně jako celý týden, se nesly ve znamení obnovené spolupráce mezi MPO a MZV. Díky příznivému prostředí se v posledním roce podařilo na poli státní podpory exportu realizovat řadu novinek a změn ve prospěch českého exportu. Šlo především o rozšíření servisu exportérům ze strany státu formou nabídky nových služeb a poskytování základních standardních služeb zdarma. Bylo zřízeno společné Klientské centrum pro export a rozšířeno elektronického sdílení informací ve společném informačním prostoru a na oficiálním portálu pro podnikání a export www.businessinfo.cz.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva