Během prvních osmi měsíců letošního roku došlo na našich silnicích k 66 991 nehodám vyšetřovaným Policií ČR. O život při nich přišlo 329 osob, dalších 1 523 lidí bylo zraněno těžce a 16 378 lehce. Meziročně se sice počet nehod zvýšil o 2 764, ale o 14 poklesl počet usmrcených. Rovněž tak bylo o 254 méně těch, kdo utrpěli zranění těžké, a o 140 méně lehce zraněných. Letošní bilance smrtelných nehod je nejpříznivější od roku 1993. Nejtragičtějším byl naopak rok 1994, kdy od ledna do srpna zahynulo 903 lidí.
Při letošních dopravních nehodách doposud přišlo o život 164 pasažérů v osobních automobilech (meziročně méně o 21), 59 chodců (o 4 méně), 51 jezdců na motocyklu (méně o 2), 32 cyklistů (více o 10), 19 cestujících v nákladním vozidle (o 2 méně). Dále pak o život přišlo po jednom cestujícím v autobusu, tramvaji a traktoru a konečně jeden řidič jiného nemotorového vozidla. „Zvýšenou pozornost bude třeba do budoucna věnovat právě cyklistům. Stále více a více lidí bude využívat bicykly ke každodennímu cestování. Dle Národní strategie rozvoje cyklistické dopravy České republiky lze do konce roku 2020 očekávat, že podíl cyklistiky na přepravních výkonech dosáhne až 10 procent, což je o čtvrtinu více oproti současnému stavu,“ upozorňuje Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti. Nejvíce lidí zemřelo vinou řidičů osobních vozidel (celkově 210), dále pak nákladních automobilů (47), motocyklistů (33), cyklistů (22) a chodců (6). „Zatímco loni za prvních osm měsíců nikdo nezemřel vinou řidičů traktorů, letos se jednalo o 4 osoby. O 7 narostl i počet mrtvých vinou řidičů motocyklů a o 10 více úmrtí mají na svědomí cyklisté. A zabíjel také alkohol. Jeho vinou zbytečně vyhaslo 16 lidských životů. Pozitivním zjištěním je, že to bylo oproti stejnému období loňského roku o 19 méně. Celkem 14 lidí zabili opilci s hladinou alkoholu v krvi vyšší než 1 promile. Počet obětí jejich vinou byl naštěstí meziročně o 10 nižší,“ dodává Roman Budský.