Tým silniční bezpečnosti: I v zimě může být jízda bezpečná

20.11.2018 12:19 | Zprávy

Základní zásady používání zimních pneumatik

Tým silniční bezpečnosti: I v zimě může být jízda bezpečná
Foto: nadacebesip.cz
Popisek: Tým silniční bezpečnosti

Zimní počasí nastupuje. Teploty začínají klesat pod bod mrazu, na silnicích musíme počítat s námrazou, čekají nás i první sněhové přeháňky. Základem pro to, aby byla i za těchto podmínek jízda bezpečná, je dobrá příprava automobilu.

Jak tedy připravit auto na zimu?

  • Celková prohlídka v kvalitním servisu nezaškodí
  • Obout vozidlo do kvalitních zimních pneumatik
  • Zkontrolovat stav chladicí kapaliny
  • Neustále dbát na dostatečné množství nemrznoucí kapaliny v ostřikovačích
  • Pečovat o dobrou kondici elektrické soustavy (alternátor a akumulátor)
  • Pravidelně kontrolovat, zda bezchybně funguje vnější osvětlení vozidla
  • Důležitý je i dobrý stav stěračů
  • Dbejme na důkladné očištění skel kabiny od nečistot a mastného filmu
  • Neuškodí doplnit výbavu vozidla o lopatku a smetáček, případně pytlík s pískem a sněhové řetězy

Co je, a co není zimní pneumatika?

Záleží na úhlu pohledu na věc. Zákon považuje za zimní ty, které jsou označené symbolem M+S. Ve skutečnosti se ovšem jedná spíše o celoroční obutí, které zaručí lepší záběr a stabilizaci vozidla ve zvoleném směru jízdy na zabláceném povrchu či ve sněhové břečce. „Pokud chce mít řidič jistotu, že pneumatiky jeho vozidla budou mít požadované vlastnosti i při nízkých teplotách, měl by jednoznačně volit ty označené tzv. alpským symbolem. Jedná se o emblém trojité hory se sněhovou vločkou, na plášti bývá zpravidla umístěn vedle zákonem požadovaného označení M+S,“ vysvětluje dopravní expert Roman Budský.

Jak je používat

Pro řidiče osobních automobilů platí, že musí mít zimní pneumatiky obuty na všech kolech. Hloubka jejich běhounu musí činit minimálně 4 milimetry. Automobily kategorie M nebo N s maximální přípustnou hmotností převyšující 3 500 kg musí mít zimní pneumatiky obuty na kolech hnacích náprav s trvalým přenosem hnací síly. Hloubka jejich běhounu musí být alespoň 6 milimetrů. Nicméně ani u osobních automobilů, ani u motorových vozidel nad 3,5 tuny nemusí být zimní pneumatika na rezervním kole, rovněž tak neplatí povinnost opatřovat zimními plášti kola přívěsů. Bez zimních plášťů se obejdou i motocyklisté.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

Článek obsahuje štítky

bezpečnost , doprava , zima , TZ , TSB

autor: Tisková zpráva

Klára Kocmanová byl položen dotaz

Farmáři

Myslíte, že podpora farmářů je cestou, jak hromadně zlevníte potraviny? Já teda nevím, u farmářů nakupuji ráda, i když teď už čím dál méně, a to proto, že na to jednoduše nemám. Když jdu na farmářské trhy ceny jsou tam dost vysoké a taky mě kolikrát napadlo, zda i oni jen draze nepřeprodávají, co ko...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
style="min-height:300px;"> reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

VZP: Kyberšmejdi dovolenou neznají, znovu útočí

22:31 VZP: Kyberšmejdi dovolenou neznají, znovu útočí

Internetoví podvodníci oprášili starý trik, jak vylákat citlivé údaje.