Tým silniční bezpečnosti: Jak „přežít“ cestu v letním horku

19.07.2017 9:33 | Zprávy

Značka ideál? Řídit naboso nebo v žabkách, do půl těla, s ventilátorem v ruce a chladicím boxem plným zmrzliny místo spolujezdce na předním sedadle. Jestli si takhle představujete letní cestování, pak vězte, že jste si hned několikrát řekli o pokutu, nemluvě o velkých následcích v případě havárie. Takže?

Tým silniční bezpečnosti: Jak „přežít“ cestu v letním horku
Foto: nadacebesip.cz
Popisek: Tým silniční bezpečnosti

Jízda naboso nebo v žabkách?

Začněme tím, co si obout. Samozřejmě, že běžnému řidiči žádný zákon či předpis nezakazuje nazout si žabky. Neplatí to už o profesionálních řidičích kamionů nebo autobusů, pro něž platí předpisy o bezpečnosti práce, včetně paragrafů o povinném odpovídajícím oblečení a obutí při práci. Nebo jim konkrétní požadavky, včetně nezbytné pevné obuvi, stanovují firemní předpisy. A odborníci ÚAMK hned dodávají, že stejné by to mělo být i u běžných řidičů.

Zpocené nohy a žabky s volnými gumovými pásky, které se pružně roztahují a pak nedrží na noze, to je velká šance, že v tu nejméně vhodnou dobu noha v žabce sklouzne z brzdového pedálu a havárie je tady. Takže rada ÚAMK - i pevné boty jsou dnes nabízeny v řadě prodyšných materiálů s otvory, stejně jako boty s průduchy v podrážce. Ty si berte k řízení a žabky si nazujte až u vody. Podle Romana Budského z Týmu silniční bezpečnosti nemusí být špatným řešením trvale vozit v zavazadlovém prostoru starší, pro běžné nošení již esteticky ne úplně vhodné, mokasíny s otvory. Poslouží k bezpečnému řízení nejen v parném létě, ale také při dálkových jízdách v zimním období.

Navzdory horku: Zavřete okna

Máme tím na mysli nejen za jízdy. Horký vzduch, jakmile otevřete okno, automaticky a na poměrně dlouhou dobu změní klimatizací zajištěnou přijatelnou teplotu. Je na místě pamatovat, že rozdíl mezi vnější a vnitřní teplotou za parného léta by neměl být příliš výrazný. Stejně tak jako zdánlivě příjemná nízká teplota v autě není pro organismus vhodná. Takže přijatelná teplota pro jízdu je v rozmezí 18 až 22 stupňů. Nikoliv nižší. Hrozí pak slzení, nastydnutí a podobně. Pozor také na trvale otevřená okénka při jízdě v parném počasí. Podle Budského z Týmu silniční bezpečnosti chladivý vzduch proudící kabinou vozidla sice navodí momentální pocit tepelné pohody, nicméně pro řadu jedinců to může být spolehlivá cesta k akutnímu zánětu dutin, středního ucha či očních spojivek, hrozí i následné prudké bolesti zátylku či angína.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Hodnocení světových lídrů

Dobrý den, mohu se zeptat, jak, kdo a podle čeho hodnotí světové lídry? Podle mě se do nedá moc porovnávat nebo si nedokážu představit, na základě čeho jsou porovnáváni? Ptám se vás, protože vy jste jakýsi průzkum vytáhl, tak předpokládám, že o něm víte více. Já se přiznám, že mu nerozumím. Děkuji

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Úřad vlády: Vláda v demisi schválila vyšší úrok z prodlení u neplaceného výživného

22:03 Úřad vlády: Vláda v demisi schválila vyšší úrok z prodlení u neplaceného výživného

Vláda Petra Fialy v demisi na zasedání ve středu 19. prosince 2025 schválila vyšší úrok z prodlení u…