Úřad práce ČR nevykazuje klienty o polední pauze mimo budovy pracovišť

29.01.2018 22:10

Záležitosti všech klientů, kteří se dostaví na příslušné kontaktní pracoviště Úřadu práce ČR, řeší jeho zaměstnanci i mimo úřední hodiny. V žádném případě není standardem vykazovat příchozí mimo budovy ÚP ČR během poledních přestávek nebo poté, co skončí pracovní doba.

Úřad práce ČR nevykazuje klienty o polední pauze mimo budovy pracovišť
Foto: Hans Štembera
Popisek: Úřad práce

Všechny záležitosti klientů zabezpečuje Úřad práce ČR po celou dobu úředních hodin, až do chvíle, kdy řádně vyřídí záležitosti posledního z nich. Není tedy výjimkou, že se tak děje i tehdy, kdy už začala polední pauza, nebo naopak už skončily úřední hodiny.

„Za jednu z hlavních zásad práce s klienty v tzv. první linii považujeme proklientský přístup. V rámci úřadu se snažíme vždy postupovat jednotně, standardně a v zájmu veřejnosti,“ zdůrazňuje generální ředitelka ÚP ČR Kateřina Sadílková.

V souvislosti s řadou legislativních změn, ke kterým v posledních měsících došlo, znatelně vzrostl objem práce, především v rámci agendy státní sociální podpory – SSP (zvláště v případě rodičovského příspěvku, přídavku na dítě a příspěvku na bydlení). V praxi to znamená, že stoupl i počet žádostí o dávky SSP a také počet klientů na jednotlivých pracovištích Úřadu práce ČR, která tyto žádosti průběžně přijímají.

ÚP ČR se proto snaží zajistit v maximální možné míře co nejhladší průběh jak přijímání, tak i zpracování všech záležitostí. Jestliže se blíží konec pracovní doby nebo polední pauza, posiluje vedení pracovišť ÚP ČR počet zaměstnanců u přepážek. V odbavení příchozích jim tak pomáhají jejich kolegové z jiných agend či vedoucí odborů. V naléhavých případech dochází i k dočasnému přesunu zaměstnanců mezi jednotlivými pracovišti úřadu. Klienti mohou také podat novou žádost nebo doložit určitý dokument kdykoli na podatelně. Usnadnění komunikace umožňuje také vyplnění formulářů (žádostí a potvrzení) přímo na počítači. K tomu mohou lidé využít, především v případě dávek ze systému SSP, aplikaci Elektronické formuláře pro státní sociální podporu a pěstounskou péči, která je k dispozici na portále MPSV. V rámci agend, u kterých je to možné, pak zaměstnanci ÚP ČR čekání eliminují tím, že zvou klienty na určitý den, a tím pádem nedochází k jejich kumulaci.

Situace, kdy byli klienti vykázáni během přestávky na oběd mimo budovu ÚP ČR, a kterou odvysílala ve své reportáži TV Nova, není v žádném případě standardním postupem a šlo o pochybení jednotlivce (zaměstnance dodavatelské společnosti, s níž má ÚP ČR uzavřen smluvní vztah). Vedení Úřadu práce ČR už přijalo patřičná opatření, aby k obdobnému případu v budoucnu nedošlo. 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ředitelství vodních cest: Velká plavidla mohou nově bezpečně přečkat povodeň u modernizovaného ochranného stání u Lovosic na Labi

13:21 Ředitelství vodních cest: Velká plavidla mohou nově bezpečně přečkat povodeň u modernizovaného ochranného stání u Lovosic na Labi

Ředitelství vodních cest ČR uvedlo do plného provozu modernizované ochranné stání pro velká plavidla…