Všechny záležitosti klientů zabezpečuje Úřad práce ČR po celou dobu úředních hodin, až do chvíle, kdy řádně vyřídí záležitosti posledního z nich. Není tedy výjimkou, že se tak děje i tehdy, kdy už začala polední pauza, nebo naopak už skončily úřední hodiny.
„Za jednu z hlavních zásad práce s klienty v tzv. první linii považujeme proklientský přístup. V rámci úřadu se snažíme vždy postupovat jednotně, standardně a v zájmu veřejnosti,“ zdůrazňuje generální ředitelka ÚP ČR Kateřina Sadílková.
V souvislosti s řadou legislativních změn, ke kterým v posledních měsících došlo, znatelně vzrostl objem práce, především v rámci agendy státní sociální podpory – SSP (zvláště v případě rodičovského příspěvku, přídavku na dítě a příspěvku na bydlení). V praxi to znamená, že stoupl i počet žádostí o dávky SSP a také počet klientů na jednotlivých pracovištích Úřadu práce ČR, která tyto žádosti průběžně přijímají.
ÚP ČR se proto snaží zajistit v maximální možné míře co nejhladší průběh jak přijímání, tak i zpracování všech záležitostí. Jestliže se blíží konec pracovní doby nebo polední pauza, posiluje vedení pracovišť ÚP ČR počet zaměstnanců u přepážek. V odbavení příchozích jim tak pomáhají jejich kolegové z jiných agend či vedoucí odborů. V naléhavých případech dochází i k dočasnému přesunu zaměstnanců mezi jednotlivými pracovišti úřadu. Klienti mohou také podat novou žádost nebo doložit určitý dokument kdykoli na podatelně. Usnadnění komunikace umožňuje také vyplnění formulářů (žádostí a potvrzení) přímo na počítači. K tomu mohou lidé využít, především v případě dávek ze systému SSP, aplikaci Elektronické formuláře pro státní sociální podporu a pěstounskou péči, která je k dispozici na portále MPSV. V rámci agend, u kterých je to možné, pak zaměstnanci ÚP ČR čekání eliminují tím, že zvou klienty na určitý den, a tím pádem nedochází k jejich kumulaci.
Situace, kdy byli klienti vykázáni během přestávky na oběd mimo budovu ÚP ČR, a kterou odvysílala ve své reportáži TV Nova, není v žádném případě standardním postupem a šlo o pochybení jednotlivce (zaměstnance dodavatelské společnosti, s níž má ÚP ČR uzavřen smluvní vztah). Vedení Úřadu práce ČR už přijalo patřičná opatření, aby k obdobnému případu v budoucnu nedošlo.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva