V Praze proběhlo první EET Fórum před spuštěním druhé vlny evidence tržeb

10.01.2017 17:15

V úterý 10. ledna 2017 se v prostorách Aquapalace Hotelu Prague v Čestlicích uskutečnilo EET Fórum určené zejména na podnikatele v oblasti velko- a maloobchodu, kteří se do evidence tržeb zapojí od 1. března 2017.

V Praze proběhlo první EET Fórum před spuštěním druhé vlny evidence tržeb
Foto: Hans Štembera
Popisek: Ministerstvo financí
reklama

Konferenci Asociace českého tradičního obchodu a Ministerstva financí, jejíž součástí byl jako již tradičně také veletrh dodavatelů pokladních řešení, navštívilo přes 400 podnikatelů a živnostníků.

Program konference byl koncipován tak, aby se návštěvníci dozvěděli praktické zkušenosti svých kolegů z prvního měsíce fungování EET, stejně jako aktuální a nezkreslené informace přímo od zdroje. Součástí prezentace byl také návod, jak se na evidenci tržeb připravit a po celou dobu konání akce měli návštěvníci možnost pokládat odborníkům otázky a zapojovat se do diskuzí.

„První vlnu EET máme bez potíží za sebou. Mimochodem podle předpovědí opozice a některých dalších škarohlídů měla nastat po 1. prosinci apokalypsa, ekonomika se měla zastavit a podnikatelé houfně vracet živnostenská oprávnění. Systém měl zkolabovat jako registr vozidel nebo systém evidence sociálních dávek. My jsme se takovým lžím bránili a tady je jasně vidět, kdo měl pravdu“, zhodnotil náběh první vlny evidence tržeb ministr financí Andrej Babiš.

„Pravda je taková, že se v prosinci zapojilo asi 42 tisíc podnikatelů, kteří doposud vydali skoro 80 milionů účtenek, na které zákazníci nemuseli stát fronty. Pravda je taková, že systém fungoval s odezvou na centrální úrovni menší než jedna desetina sekundy. Pravda je taková, že Finanční správa se snaží pomáhat podnikatelům, kteří k tomu přistoupili aktivně a zodpovědně,“ uzavřel ministr financí.

Stejnojmenná konference se uskuteční i v následujícím týdnu v rámci kongresu SAMOŠKA, a to ve středu 18. ledna 2017 v Clarion Congress Hotelu v Olomouci. Obě akce jsou pořádány s Asociací českého tradičního obchodu a vstup na ně je po předchozí registraci zdarma.

„Stejně jako hostinským a hoteliérům před začátkem první vlny, chceme i hotovost přijímajícím obchodníkům, kterých je napříč republikou přibližně čtvrt milionu, před spuštěním druhé vlny zprostředkovat maximum informací“, uvedla náměstkyně ministra financí Alena Schillerová s tím, že další akce chystá Ministerstvo financí na 30. ledna v rámci Retail Summitu v Praze a 15. února společně s Hospodářskou komorou v Ostravě. „Podpory a spolupráce s podnikatelskými svazy si nesmírně vážíme a tyto úspěšné akce jsou známkou toho, že se nám daří ji rozvíjet a prohlubovat na historicky nejlepší úroveň“, dodala Alena Schillerová.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: Tisková zpráva
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

AMSP: Zřiďte si datovou schránku a pomozte sobě i svému úřadu

7:34 AMSP: Zřiďte si datovou schránku a pomozte sobě i svému úřadu

Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) se připojuje k výzvě spolu s Hospodář…