Zůstane i po odeznění koronavirové krize možnost konzultovat svůj zdravotní stav s lékařem po telefonu? Bude to pojišťovna lékaři proplácet?
Možnost konzultovat telefonicky svůj zdravotní stav s lékařem za úhradu z veřejného zdravotního pojištění měli pacienti i dříve a budou ji mít nadále. K 30. 6. 2020 končí pouze platnost organizačních opatření, která VZP vydala pro dobu, kdy lékaři v souvislosti s výskytem onemocnění COVID-19 nemohli ordinovat v běžném režimu. S cílem zajistit v maximální možné míře chod jednotlivých ordinací a zabezpečit dostupnost hrazených služeb umožnila VZP všeobecným praktickým lékařům, praktickým lékařům pro děti a dorost a ambulantním specialistům dočasně vykazovat vyšetření prováděné telefonicky, e-mailem, telekonferencí, videokonferencí a jinými prostředky vzdálené komunikace zástupně prostřednictvím jiných hrazených výkonů. Šlo o dočasné řešení, které mělo zabezpečit péči především o chronické dispenzarizované pacienty. Většinou se jednalo o zajištění předpisu léků a konzultace změn zdravotního stavu, doporučení dalšího léčebného postupu apod.
Ambulantní specialisté tuto vzdálenou konzultaci lékaře s pacientem vykazovali pojišťovně k úhradě prostřednictvím zdravotního výkonu klinického vyšetření v jednotlivých odbornostech (tzn. jako by bylo prováděno vyšetření přímo v ordinaci lékaře). Ten má samozřejmě stanovenou vyšší úhradu nežli univerzální hrazený výkon telefonické konzultace. Jednalo se o rychlé a jednotné řešení nastalé situace, které se dalo aplikovat na většinu ambulantních odborností. Lékaři díky tomu neměli výrazný propad úhrad za svoji činnost, kterou v době koronavirové krize vykonávali, a pacientům byla poskytnuta potřebná péče, která šla tímto způsobem řešit.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva