VZP: S žádostí o Přehled úhrad zdravotní péče počkejte raději na duben

19.01.2014 17:31

Ve srovnání s uplynulými lety se letos už od začátku roku obrací na VZP nebývalé množství klientů žádajících o přehled péče, kterou na ně lékaři vykázali. VZP velmi vítá zájem pojištěnců o kontrolu správnosti vykázaných údajů. Upozorňuje nicméně, že kompletní přehled péče vykázané na jednotlivé klienty za celý uplynulý rok jim bude moci vydávat zhruba až od začátku dubna.

VZP: S žádostí o Přehled úhrad zdravotní péče počkejte raději na duben
Foto: Hans Štembera
Popisek: Všeobecná zdravotní pojišťovna

Žadatelů o přehled péče přibylo zejména od konce minulého a začátku tohoto týdne. V některých médiích se totiž objevily informace o tom, že pojišťovny každoročně zjistí ve výkazech péče nesrovnalosti za mnoho milionů korun. Jen v pondělí pak například přišlo za jedinou hodinu na kontaktní e-mail VZP bezmála 400 žádostí o vystavení přehledu.

VZP je ráda, pokud pojištěnci pečují o své zdraví a zároveň si hlídají vynaložené prostředky – jejich vlastní kontrolou tak pojišťovna předchází chybným platbám například za péči, která nebyla poskytnuta. Jindy, a to je většina případů, zase lékaři třeba kvůli překlepu v rodném čísle vykážou péči na jiného pacienta.

Každý pojištěnec má možnost získat Přehled úhrad zdravotní péče za uplynulých dvanáct měsíců bezplatně jedenkrát za rok. Důležité však je, že údaje za uplynulý kalendářní rok může VZP klientovi poskytnout až po celkovém vyúčtování plateb lékařům a zdravotnickým zařízením, tj. vždy od dubna za rok předchozí. Od dubna proto, že zdravotnická zařízení mají možnost vykazovat poskytnutou péči 3 měsíce po jejím provedení.

Pokud by tedy pojišťovna vydala svému klientovi přehled například v lednu nebo v únoru, mohlo by se stát, že by v něm ještě nebyla uvedena péče z října či listopadu.

O přehled mohou klienti žádat přímo na pobočkách a je jim vystaven okamžitě. Žádost může klient podat i písemně. Přehled je mu vydán po ověření totožnosti nebo zaslán do vlastních rukou. V loňském roce o výpis požádalo podle předběžných údajů cca 107 tisíc klientů VZP.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: VZP

Tomáš Zdechovský byl položen dotaz

Právo na opravu

Věci se dají dát opravit už dnes, ale problém je, že oprava často vyjde stejně nebo skoro stejně jako koupit si novou věc. Tak k čemu pak platit za opravu? Nepřijde vám tento zákon EU zase úplně zbytečný? A když dám věc opravit, jakou, pokud vůbec, na ni pak budu mít záruku? Děkuji za odpověď

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ombudsman: Žádost o důchod s detektivní zápletkou - šetření až do složek StB

16:46 Ombudsman: Žádost o důchod s detektivní zápletkou - šetření až do složek StB

Šetření v případě českého seniora žijícího v USA se změnilo v pátrání po důkazech, které by České sp…