Obrátil se na nás muž, který měl pojištění v Rakousku, kde dříve pracoval, ale v Česku, jehož je občanem, bydlel a byl v pracovní neschopnosti. V lednu letošního roku mu pojišťovna v Česku sdělila, že nemá zdravotní pojištění. Muž si nejprve myslel, že je chyba na rakouské straně. Naše šetření však ukázalo, že chybu udělala tzv. „výpomocná“ pojišťovna v ČR. Ta naše výtky přijala, zjednala v daném případě nápravu a zabezpečila, aby se již podobný případ neopakoval.
“Muži jsme dokázali rychle pomoci. V případě zdravotního pojištění platí, že v rámci Evropské unie může mít osoba zdravotní pojištění pouze v jedné zemi. Uplatňuje se zde zásada, že člověk podléhá právním předpisům pouze jednoho státu. Pokud se člověk dostane do potíží, může se v těchto případech obrátit na nás nebo Kancelář zdravotního pojištění, která pomáhá s komunikací s institucemi i v ostatních státech,” vysvětluje zástupkyně ombudsmana Monika Šimůnková.
Modelové řešení podobných případů můžete nalézt na stránkách Kanceláře zdravotního pojištění ZDE.
autor: Tisková zpráva