Ačkoli na začátku roku 2013 došlo k navýšení DPH při nakupování ze zahraničí, je v některých případech stále výhodnějších zakoupit zboží v cizině. Čechy ale zahraniční e-shopy nelákají pouze příznivějšími cenami, velkou roli hraje také množství nabízeného zboží. Nejen v ostatních evropských zemích, ale především v Americe je nabídka mnohem rozsáhlejší. Přes internet si tak lze snadno a rychle objednat zboží, které se na český trh dostane s notným zpožděním, nebo se sem nedostane vůbec.
K nákupu ze zahraničí potřebuje člověk, oproti brouzdání po českých e-shopech, víceméně hlavně embosovanou platební kartu. Lidé se ale stále trochu obávají, především u větších částek, posílat peníze prostřednictvím internetového bankovnictví, tato situace se ale naštěstí rychle proměňuje. „Češi dělají velké pokroky, už se tolik nebojí používat své platební karty pro nákupy přes internet. I proto se internetovým obchodům v posledních letech tak daří. Pro lidi to je také výhoda, otevírá se jim totiž mnoho nových možností, jednou z nich je právě nákup ze zahraničních e-shopů,“ komentuje situaci Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet, a dodává: „Věříme, že postupem času budou lidé při nákupu využívat už jen a pouze platbu kartou také v českých e-shopech. Na rozdíl od dobírky se totiž jedná nejen o časově méně náročnou, ale také levnější variantu jak pro kupujícího, tak i prodávajícího.“
Trend nakupování za hranicemi vlastní země funguje ale také v opačném směru, velké české e-shopy díky tomu pomalu ale jistě expandují do zahraničí. Například Alza.cz v nedávné době rozšířila pole své působnosti do dalších 26 evropských zemí. V Polsku a na Slovensku mají pobočky e-shopy Kasa.cz a Mall.cz, druhý jmenovaný odstartoval online prodej navíc i v Maďarsku a Slovinsku. Shoptet své působení rozšířil kromě Slovenska také dokonce do Brazílie.
Zájem o české e-shopy potvrzuje i nedávná statistika společnosti PayPal, která prostřednictvím své platební brány zaznamenala nárůst objednávek na českých e-shopech ze zahraničí o 48 %. Nejvíce zákazníků bylo z Velké Británie (11 %) a Německa (10 %). Z celkového počtu objednávek přišlo 35 % ze Severní Ameriky, z Asie pak 10 %. Zájem ze zahraničí byl hlavně o oblečení, kosmetiku nebo hračky, ale také například elektroniku .

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva