Zlínský kraj: Letos bude obnoveno téměř 400 kilometrů vodorovného značení

05.08.2020 13:30

Na silnicích II. a III. třídy ve Zlínském kraji se každoročně obnoví několik set kilometrů liniového vodorovného dopravního značení.

Zlínský kraj: Letos bude obnoveno téměř 400 kilometrů vodorovného značení
Foto: kr-zlinsky.cz
Popisek: Zlínský kraj - logo
reklama

Specializovaná firma přestříkává středové dělicí i okrajové vodicí bílé čáry v období od července do konce listopadu, plošné vodorovné dopravní značení se obnovuje už od června. Krajská příspěvková organizace Ředitelství silnic Zlínského kraje (ŘSZK) letos vynaloží na obnovu vodorovného dopravního značení částku 6,5 milionu korun.

„Dělicí čáry se aplikují na silnicích s větším dopravním významem. Již nyní to jsou všechny silnice II. třídy a zhruba 30 procent silnic III. třídy. Ze všech krajských silnic, což je cca 1 760 kilometrů, má středovou dělicí čáru 912 kilometrů silnic. V roce 2001, když byly silnice II. a III. třídy převedeny ze státu do vlastnictví krajů, mělo v našem kraji dělicí čáru jen 436 kilometrů těchto silnic,“ přiblížil náměstek hejtmana Zlínského kraje pro dopravu Pavel Botek.

„Pro řidiče je to někdy nepříjemné, když se setkají s mechanismy a skupinou pracovníků, kteří obnovují vodorovné dopravní značení. Ale jsou to nutné práce na údržbě silniční sítě pro zajištění větší bezpečnosti provozu. Prosíme motoristy o ohleduplnost, snížení rychlosti a zvýšenou pozornost,“ říká ředitel ŘSZK Bronislav Malý. ŘSZK v tomto roce obnoví nástřiky dělicích nebo vodicích čar na silnicích II. a III. třídy v délce asi 396 kilometrů a také přechody pro chodce, dopravní stíny, šipky a označení jízdních pruhů před křižovatkami.

Liniové vodorovné dopravní značení (dělicí a vodicí čáry) na krajských silnicích provádí pro ŘSZK firma Osfer Morava z Uherského Hradiště. Plošné vodorovné dopravní značení obnovují organizace Správy a údržby silnic příslušných okresů.

U vodorovného dopravního značení se používají dvě hlavní technologie: nástřik reflexní jednosložkovou barvou, nebo pokládka vrstvy trvanlivého plastu. „Nástřiky barvou na přechodech pro chodce musíme obnovovat každý rok, dopravní stíny a šipky vydrží zpravidla tři roky. Plast je trvanlivější – jeho obnova je potřebná obvykle po pěti letech,“ upřesnil provozně-technický náměstek ŘSZK Radek Berecka.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: Tisková zpráva
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

ČVUT: Fakulta strojní spolupracovala na vývoji přenosného inkubátoru pro testování toxicity látek v ovzduší

10:57 ČVUT: Fakulta strojní spolupracovala na vývoji přenosného inkubátoru pro testování toxicity látek v ovzduší

Tým vědců z Ústavu experimentální medicíny Akademie věd ČR se podílel na vývoji nového patentu na za…