Chránit se můžeme nejen helmou, ale také ohleduplností a dodržováním zásad bezpečného pohybu. Svůj podíl na bezpečnosti mají i provozovatelé lyžařských areálů, ať už se jedná o zabezpečení sjezdovek nebo lanovek a vleků.
Koupíte-li si lístek a projdete turniketem, stáváte se účastníkem přepravy. Zabezpečení plynulého a bezpečného chodu je především na provozovateli. Ten je odpovědný za újmu, která se při přepravě stane, bez ohledu na to, zda za ni může, nebo ne. Lanovka musí splňovat řadu bezpečnostních předpisů, obsluha musí být připravena kdykoliv pomoci a zasáhnout. I tak byste ale měli být opatrní, a především poslouchat pokyny obsluhy a řídit se podle ukazatelů a piktogramů. „Nevhodné chování může znamenat jak vykázání z přepravy, tak snížení náhrady újmy, pokud by se něco stalo,“ upozorňuje Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest. A dodává: „Pokud vám vznikla škoda způsobená provozem lanovky, máte nárok na náhradu. Například utržený unašeč vleku může někoho zranit, nebo si můžete o kotvu poškodit oblečení.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva