Spotřebitelům by se měla zjednodušit cesta k právu a řešení problémů s podnikateli. Novela zákona o ochraně spotřebitele zakotvila dlouho očekávaný systém mimosoudního řešení sporů. „Se spory z běžného spotřebitelského života, jako jsou neprávem zamítnuté reklamace či nevrácené peníze při odstoupení od smlouvy, je možné obracet se na obchodní inspekci,“ říká Miloš Borovička a popisuje proces: „Nedomluvíte-li se s podnikatelem sami, lze zahájit řízení. Pokud z návrhu bude vyplývat, koho se týká a podrobně vylíčíte, o co jde, vyzve inspekce podnikatele k řešení. Ten se musí do 15 dnů vyjádřit a spolupracovat, jinak může dostat až milionovou pokutu.“ Podnikatelé mimo to musejí spotřebitele o možnosti mimosoudního řešení informovat, nejlépe ve svých obchodních podmínkách či reklamačních řádech. Odborné spory zůstanou specializovaným úřadům, které mají trochu odlišné postupy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva