Každé spotřební zboží je možné reklamovat ve lhůtě 24 měsíců od jeho převzetí. To se týká samozřejmě i knih. Protože ale knihy mají poměrně specifickou povahu, nemusí být vždy zcela jasné, co lze považovat za vadu a co nikoliv. „Zákon definuje vadné plnění jako situaci, kdy prodané zboží nemá vlastnosti, které si strany ujednaly, které prodávající či výrobce přislíbil nebo které kupující mohl rozumně očekávat. Věc je vadná také tehdy, nehodí-li se k účelu, pro který je určena,“ vysvětluje Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest.
Vzhledem k tomu, že při koupi knihy zpravidla neuzavíráte písemnou kupní smlouvu, žádné konkrétní vlastnosti nebývají s prodejcem výslovně ujednány. Kupujete-li knihu v internetovém obchodě, může nabídka obsahovat kratší či delší popisek, většinou se však bude jednat o pouhé zobecnění obsahu. Informace o druhu vazby či rozměrech a počtu stran, které se objeví v potvrzení objednávky, jsou nicméně pro prodávajícího závazné. Objednáte-li si knihu, u níž je inzerována pevná vazba, a přitom obdržíte brožované vydání, je to důvod k reklamaci.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva