Proč tomu tak je, zjišťovala americká organizace Consumer Reports (CR).
Nehody způsobené vozy s autopilotem se dostávají do médií jako malé senzace. Většinou se však nejedná o chybu automobilu, nýbrž řidiče, který jeho schopnosti přecenil. Řídit auto s autopilotem neboli samořiditelné auto sice zní jako protimluv, ale i sami výrobci upozorňují na to, že se takový vůz na silnici neumí chovat zcela samostatně a bez dohledu. Zpřístupnění aut s částečně automatickým řízením proto bez příslušné osvěty jejich majitelů přináší nová a nečekaná nebezpečí. Systém auta umí přebrat jen některé úkoly, nikoli všechny. Spolehlivým standardem jsou senzory sledující okolí a udržování stálé rychlosti, ale i třeba udržování vzdálenosti mezi vozy.
Američtí odborníci předpokládají zvýšení počtu nehod kvůli spoléhání na řidičské schopnosti moderních technologií. „Nové systémy automobilů z nich rozhodně nedělají samořiditelné vozy,“ říká Jake Fischet, vedoucí testování aut v Consumer Reports. „Vyžadují pozorného řidiče, který v případě potřeby okamžitě přebere kontrolu nad celým řízením. Pokud řidič selže, následky jsou katastrofální.“ Společnost Tesla jako nejznámější výrobce takových automobilů na dotaz CR uvedla, že autopilot neumí fungovat bez řidiče a potřebuje jeho nepřetržitý dohled. Tyto prvky ovšem nabízejí vozy vyšších tříd také značek Nissan, BMW, Cadillac, Mercedes-Benz, Volvo a dalších, ale už se očekávají i ve střední třídě roku 2019 nebo 2020.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva



