dTest pomáhá i obchodníkům, a usiluje tak o kultivaci trhu

10.03.2021 21:20 | Zprávy

Spotřebitelská organizace dTest již téměř třicet let bojuje za práva spotřebitelů, upozorňuje na nekalé praktiky obchodníků a pomocí nezávislých testů a právní poradny pomáhá zákazníkům získat to, na co mají ze zákona právo. Ovšem i obchodník se může dostat do úzkých.

dTest pomáhá i obchodníkům, a usiluje tak o kultivaci trhu
Foto: dTest
Popisek: dTest

Špatná doporučení při prodeji výrobku nebo neznalost práv a povinností při vyřizování reklamací jsou přesně ty situace, kdy nechce šlápnout vedle. dTest proto spustil nové webové rozhraní pro podnikatele (ZDE), které jim pomůže budovat se zákazníky dlouhodobé a férové vztahy. Tím usiluje především o kultivaci trhu.

Uzavřením kupní smlouvy ještě nemá obchodník zcela vyhráno. Existují situace, kdy je zákazník oprávněn žádat vrácení peněz. Většina z podnikatelů se již setkala s právem spotřebitele odstoupit od kupní smlouvy uzavřené takzvaně na dálku. Zákazník jej může využít do 14 dnů od převzetí zboží, přičemž nemusí své rozhodnutí nijak odůvodňovat. Další situací, kdy jsou podnikatelé povinni vrátit zákazníkovi peníze, je ta, kdy se dostanou do prodlení s plněním smlouvy, nejčastěji s dodáním zboží. Odstoupení je rovněž jedním ze způsobů vyřízení uznané reklamace. A v neposlední řadě lze uvést odstoupení od smlouvy v případě reklamace opakovaného výskytu vady nebo více vad na věci najednou. To jsou jen některé situace, ve kterých se podnikatelé musejí umět orientovat. Byť se říká, že chybovat je lidské, „příjemnější“ je to v situacích, kdy nejde o peníze. Proto dTest zaměřuje své aktivity v oblasti ochrany spotřebitele i na podporu především menších podnikatelů.

Užitečné informace a rady pro obchodníky byly na webových stránkách dTestu k nalezení i dříve, ale od teď jsou všechny přehledně k dispozici na jednom místě ZDE. „Podnikatelé se na nás obraceli s různými prosbami o radu, které se týkaly vyřizování reklamací, odstupování do smluv uzavřených v e-shopu, ochrany osobních údajů či toho, jak mohou přistupovat k zákazníkovi, který jim nezaplatil za zboží. Měli také zájem o vzorové obchodní podmínky, které by vyvažovaly vztah mezi spotřebitelem a podnikatelem,“ vyjmenovává důvody vzniku samostatného webu Vladimíra Valentová, koordinátorka aktivit dTestu pro podnikatele. A pokračuje: „Vzhledem k tomu, že dTest už od svého počátku šíří osvětu ohledně spotřebitelských práv, je samozřejmě nutné do toho zapojit i druhou stranu, tedy obchodníky.“

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Radek Rozvoral byl položen dotaz

Ke zvýšení porodnosti

Zajímalo by mě, zda také jako strana nějak řešíte to, jak usnadnit rodičům, kteří se starají o malé děti to, aby mohli pracovat a zároveň se starat o děti, které se o sebe ještě sami postarat nedokážou? Tím myslím, když vám skončí rodičovská, protože i to je podle mě dost problém, který je ale polit...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Energetici vrací palivo do reaktoru třetího výrobního bloku Jaderné elektrárny Dukovany

9:12 ČEZ: Energetici vrací palivo do reaktoru třetího výrobního bloku Jaderné elektrárny Dukovany

Energetici po více jak měsíci intenzivních servisních prací zaváží palivo zpět do reaktoru třetího v…