Dobeš s Jančurou projedná vstup RegioJetu na trať Praha-Brno

05.10.2011 14:40

Ministr dopravy Pavel Dobeš se sejde s majitelem Student Agency Radimem Jančurou kvůli jeho nabídce na provozování rychlíků na trati Praha-Brno-Břeclav. Setkání se uskuteční příští úterý v dopoledních hodinách. ČTK to řekl Martin Novák z tiskového odboru ministerstva. Úřad však nevidí vstup soukromého dopravce na tuto trať reálně.

Dobeš s Jančurou projedná vstup RegioJetu na trať Praha-Brno

S nápadem na provozování vlaků RegioJet na trati Praha-Brno-Břeclav přišla Student Agency 29. září, pár dní po zahájení provozu mezi Prahou a Ostravou. Společnost by v první fázi převzala polovinu expresních vlaků, vlaků InterCity a ExpresCity a vlastní nedotované spojení začala provozovat od prosince příštího roku. Stát by podle dopravce ušetřil zhruba 100 milionů korun na dotacích pro České dráhy.

Naše výhoda proti ČD? Zvládneme to bez dotací

Podle analýz ministerstva dopravy je ale jedinou tratí, na které se v Česku může železniční dopravce bez dotací uživit, právě trať Praha-Ostrava. Vsup dalších firem na železnici podle Nováka dále brání i desetileté smlouvy s Českými drahami, které neumožňují redukovat objednávku spojů u národního dopravce o víc než pět procent ročně.

Trasu Praha-Brno, stejně jako další trasy, je možné provozovat zcela bez dotací, oponuje Aleš Ondrůj, mluvčí Student Agency. Společnost si podle něj nechala vypracovat kalkulace, ze kterých to vyplývá. Dotování vlaků vyšší kategorie není v Evropě nikterak obvyklé, v Česku například tyto spoje jezdily bez dotací do roku 2006, uvedl Ondrůj.

Podmínkou pro finanční soběstačnost na zmíněné trati je, že ji bude provozovat jediný dopravce. Dva dopravci by se na tomto úseku neuživili, uvedla Student Agency. "Ministerstvo dopravy se proto musí rozhodnout, jestli bude ročně platit stovky milionů dotací na provoz vlaků," dodal Ondrůj.

RegioJet patří do skupiny Student Agency. Na trase Havířov - Ostrava - Olomouc - Praha zatím jezdí tři spoje RegioJetu denně každým směrem. Výhledově by trať mělo obsluhovat šest vlakových souprav s 18 spoji denně. Českým drahám chce RegioJet konkurovat také poskytovanými službami, nabízí bezplatné bezdrátové připojení k internetu a zdarma denní tisk a nápoje.

Související:

Zažalujeme ÚOHS, hrozí Jančura. Tvrdý souboj s ČD pokračuje

Jančurovy vlaky dopadnou podle šéfa ČD zle. Jen velké dluhy

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: čtk, mp

Ing. Věra Kovářová, MIM byl položen dotaz

věk dožití ve zdraví

Sama zde píšete toto: ,, V roce 2017 byl obvyklý věk dožití ve zdraví u mužů 61 let a u žen 62 let.“ Jak ale tedy vysvětlíte, že vy prosazujete odchod do důchodu déle, a to třeba i o 5 a více let?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Takhle začíná válka. Z otřeseného Slovenska chodí temné zvěsti

11:31 Takhle začíná válka. Z otřeseného Slovenska chodí temné zvěsti

Slovensko zažívá šok z atentátu na svého demokraticky zvoleného premiéra. „Je to odrazem násilného p…