Zachování monopolu ČD obhájí Dobeš jen těžko
"Panu ministru Dobešovi v podstatě jiná možnost nezbývá. On nemá jinou možnost, protože je ve sporu s panem ministrem financí Kalouskem, po němž chce další miliardy na dopravu. Na stole má nyní papír, který mu říká, kde okamžitě ušetřit 350 milionů korun ročně. Takže asi těžko může obhájit, že místo kvalitních Žlutých vlaků bez dotací dá přednost ČD požadujícím dotace," vysvětluje pro ParlamentníListy.cz svůj záměr podnikatel. Rychlíkové celostátní spoje totiž dotují nikoliv kraje, ale stát. Dobeš sice od vlády čtyři miliardy na dopravní infrastrukturu dostal, hovoří ale o nutnosti sehnat pro resort dalších 6 miliard korun.
Student Agency, respektive její divize RegioJet, plánuje vskutku mohutnou expanzi na české koleje. Kromě již odstartované linky Praha-Ostrava s třemi denními spoji v každém směru (Jančura chce frekvenci ztrojnásobit) požádá nyní brněnský podnikatel o další tratě. Na hlavních železničních tazích Praha-Ústí nad Labem, Praha-Brno-Břeclav a Břeclav-Ostrava by chtěl převzít všechny linky ČD kategorie Eurocity, Intercity a Express s tím, že zachová jejich jízdní řády tak, aby na ně regionální vlaky ČD mohly navazovat. "Rozdíl proti trati Praha-Ostrava-Havířov je ale v tom, že zde chceme odchod ČD. Tyto tratě už nejsou tak zajímavé, aby na nich bylo místo pro dva nebo tři hráče, jako je tomu v případě linky do Ostravy," vysvětlil pro ParlamentníListy.cz Jančura.
Odborář Dušek: Jančura tentokrát přestřelil

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Petr Mašek