Kalousek prý Dobešovi další miliardy nedá. Podnikatel Jančura má plán

06.10.2011 21:28 | Zprávy

Šéf společnosti Student Agency Radim Jančura věří, že v úterý uspěje při jednání s ministrem dopravy Pavlem Dobešem (VV) s požadavkem na převzetí linek Eurocity, Intercity a Express na všech tratích, kde ČD tyto vlaky se ztrátou provozuje. Nic jiného prý Dobešovi nezbývá. Odborářský předák Jaromír Dušek si ale myslí pravý opak, ač prý Jančuru obvykle chválí a podporuje. Tyto tratě jsou pro ČD údajně výnosné.

Kalousek prý Dobešovi další miliardy nedá. Podnikatel Jančura má plán
Foto: red
Popisek: Regiojet

Jen pár dnů stačilo žlutým rychlíkům RegioJet Radima Jančury na to, aby firma ohlásila na trati Praha-Ostrava-Havířov zisk, který ČD s dosavadním monopolem nedosáhly za dlouhých dvacet let po Listopadu. Vyzbrojen optimismem a kladnými čísly teď míří na Ministerstvo dopravy s dalším požadavkem. Chce, aby mu ČD přenechaly všechny expresní spoje na ostatních tratích. A u ministra prý uspěje.

Zachování monopolu ČD obhájí Dobeš jen těžko

"Panu ministru Dobešovi v podstatě jiná možnost nezbývá. On nemá jinou možnost, protože je ve sporu s panem ministrem financí Kalouskem, po němž chce další miliardy na dopravu. Na stole má nyní papír, který mu říká, kde okamžitě ušetřit 350 milionů korun ročně. Takže asi těžko může obhájit, že místo kvalitních Žlutých vlaků bez dotací dá přednost ČD požadujícím dotace," vysvětluje pro ParlamentníListy.cz svůj záměr podnikatel. Rychlíkové celostátní spoje totiž dotují nikoliv kraje, ale stát. Dobeš sice od vlády čtyři miliardy na dopravní infrastrukturu dostal, hovoří ale o nutnosti sehnat pro resort dalších 6 miliard korun.

Student Agency, respektive její divize RegioJet, plánuje vskutku mohutnou expanzi na české koleje. Kromě již odstartované linky Praha-Ostrava s třemi denními spoji v každém směru (Jančura chce frekvenci ztrojnásobit) požádá nyní brněnský podnikatel o další tratě. Na hlavních železničních tazích Praha-Ústí nad Labem, Praha-Brno-Břeclav a Břeclav-Ostrava by chtěl převzít všechny linky ČD kategorie Eurocity, Intercity a Express s tím, že zachová jejich jízdní řády tak, aby na ně regionální vlaky ČD mohly navazovat. "Rozdíl proti trati Praha-Ostrava-Havířov je ale v tom, že zde chceme odchod ČD. Tyto tratě už nejsou tak zajímavé, aby na nich bylo místo pro dva nebo tři hráče, jako je tomu v případě linky do Ostravy," vysvětlil pro ParlamentníListy.cz Jančura.

Odborář Dušek: Jančura tentokrát přestřelil

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Petr Mašek

Michal Zuna byl položen dotaz

Koho přesně tím myslíte?

Vy: Nenechme populisty a extremisty vzít si naši zemi a odvléct ji na stranu vrahů a okupantů. Myslíte, že když vyhraje ANO, což je dost pravděpodobné, že bude na straně Ruska? Jasně, kdyby vyhráli komunisti nebo SPD, tak by se to stát mohlo, ale to snad nehrozí. A k té propagandě - postřehl jste, ž...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministerstvo dopravy: Nová filmová soutěž dává šanci mladým

22:03 Ministerstvo dopravy: Nová filmová soutěž dává šanci mladým

Česká cesta do vesmíru dostává nový rozměr, a to kreativní a filmový.