Poslanci budou řešit reklamu v ČT. Možná na obrazovkách zůstane

26.04.2011 6:08

Už od úterka se bude ve Sněmovně řešit setrvání reklamy na obrazovkách České televize. Senát má jasno: reklama má jít pryč.

Poslanci budou řešit reklamu v ČT. Možná na obrazovkách zůstane

Poslanci na své schůzi, která začne v úterý, rozhodnou o zachování či zrušení reklamy v České televizi (ČT) i po 11. listopadu tohoto roku. V tento den by měla podle platné legislativy z vysílání ČT vymizet, senátní návrh však počítá s odkladem dvou let.

Ať reklama zmizí, přeje si Besser 


Návrh horní komory parlamentu podoruje i ministr kultury Jiří Besser (TOP 09). "Všechny problémy, které v kultuře jsou, by pomohlo vyřešit to, kdyby reklama v České televizi na přechodnou dobu dvou let zůstala. Abychom v těch dvou letech našli společnou řeč na vyřešení problémů s kinematografií a podobně. To je jen návrh do pléna diskuse," uvedl ministr na semináři, který k problematice již před časem uspořádal volební výbor sněmovny. Informaci přinesla agentura Mediafax.

Senát navrhuje, aby se výnosy z reklamy dělily mezi Státní fond rozvoje a podpory kinematografie, Státní fond kultury a dokončení digitalizace.


Rozdělme výnosy, volá Töpfer

Rozdělení  výnosů obhajuje zejména překladatel návrhu, senátor Tomáš Töpfer (ODS). "Výnos z reklamy České televize se pohybuje kolem 500 milionů korun ročně. Peníze jdou na zvláštní účet, nepatří do hospodaření ČT. Výnos z reklamy by se měl použit na tři věci: 40 procent by mělo jít do Státního fondu rozvoje a podpory kinematografie, 40 procent výnosu by šlo do Státního fondu kultury a 20 procent výnosu by přispělo k dokončení digitalizace," uvedl podle agentury Töpfer (ODS).

Ministr kultury Besser ale s rozdělením peněz nesouhlasí, uvažuje, že by zrušil Státní fond kultury.

Problémy s financováním kultury a televize vidí i generální ředitel TV Nova Jan Andruško. "Způsob, jakým se my v dobách krize musíme snažit o každou korunu, je drastický," míní.

Janeček chce reklamu zachovat


Šéf České televize Jiří Janeček postojům komerčních subjektů rozumí. Reklamu by tak chtěl také zachovat. "Výnosy z reklamy Česká televize prakticky nevyužívá. Není to o České televizi. Ta je prodejní pult, jen prodává zboží. Jsem rád, že Česká televize přispívá 150 miliony korun na film právě z reklamy. Myslím, že film si to zaslouží a já jsem připraven tento prodejní pult dál mít," vysvětluje Janeček.

K věci:

Na šéfa ČT nestačí ani Rada: Snížení platu zažehnal odměnou 

Štěpánek (ODS): Česká televize? Spíš Bakalova televize! 

Televize ruší tendr na vymáhání koncesionářských poplatků





Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: jas

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

Párování.

Probíhá párování koalice a opozice? Pokud ano, nejsou potom "obstrukce" jen divadlem pro voliče a opozice to koalici hodně usnadňuje?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Biden třikrát denně pleny. Už aby vyhrál Trump. Rusáci z Ukrajiny neodejdou. Český dvojitý agent promluvil

10:52 Biden třikrát denně pleny. Už aby vyhrál Trump. Rusáci z Ukrajiny neodejdou. Český dvojitý agent promluvil

„Poopravil jsem své názory. Už nejsem tak zapřisáhlý amerikanofil jako v osmdesátých letech. Možná, …