„K čemu proboha banka potřebuje údaj o pohlaví? K ničemu. Ale proč zákazníkům neudělat život o něco nepříjemnější, že. Absurdistán,“ píše Králová, která se narodila jako muž jménem Tomáš Prokopič.
Králová ve svém dlouhém příspěvku vysvětluje, že jí bylo úředně změněno pohlaví, ale i tak naráží na nepříjemnosti. „Dlouho jsem čekala, než matrika vyřídí moji žádost o úřední změnu pohlaví vč. změny jména. Trefila jsem se akorát do dovolené paní, co to má vyřizovat. Ok. Stane se. Teď mi po čtyřech týdnech volala, že si nový rodný list už můžu od zítra vyzvednout. Hurá, jupí!“
„Těsně před tím telefonátem jsem dostala e-mail od AirBank, že si ze základních registrů vyčetli změnu mých údajů a že si je můžu zkontrolovat a upravit v appce. V e-mailu mě oslovili pane Králová. Výborný!“ píše Králová, že ji v bance nadále registrují jako muže, ačkoliv úřední změna jména se do systému automaticky propsala.
Králová si navíc postěžovala, že ani v aplikaci nelze pohlaví změnit, a tak asi bude muset dojít do banky osobně. „Jdu do té appky a tam zjišťuji, že se jim propsalo akorát jméno a příjmení a údaj o pohlaví nikoli. Podle verdiktu Soudního dvora Evropské unie je bezúčelné sbírání údajů o pohlaví protiprávní a nedá se omluvit ani pro účely statistického sbírání dat, ani pro účely marketingové (třeba oslovení v e-mailech). Pokud se někdo bude vymlouvat, že je to potřeba kvůli identifikaci, tak tady máte ten nejextrémnější případ toho, jaká kravina to ve skutečnosti je,“ má jasno aktivistka, že údaje o pohlaví by vůbec neměly být sbírány.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jakub Makarovič