„Imateriální holka, imateriální kluk, můžu být všechno“. Český pokrokový server uctívá zemřelou trans umělkyni

31.01.2021 17:23

Hudební scéna truchlí nad smrtí hudební umělkyně Sophie Xeon. Ta zemřela ve 34 letech a nemělo to nic společného s covidem. V noci vylezla na střechu pokochat se úplňkem a ze střechy posléze spadla. Poté vyšel nekrolog autora Miloše Hrocha na liberálnělevicovém webu A2larm.cz, který ocenil její zásluhy o „imateriální kluky a holky“ a důkaz, že „tělo může být tvárné, tekuté a svobodné“.

„Imateriální holka, imateriální kluk, můžu být všechno“. Český pokrokový server uctívá zemřelou trans umělkyni
Foto:
Popisek:

Anketa

Dostane se Robert Šlachta se svým hnutím Přísaha do Poslanecké sněmovny?

69%
31%
hlasovalo: 18486 lidí

Padala slova jako „vizionářka“ a „pojem“. „Bouřila se proti úzkoprsé, normativní společnosti tím, že sama byla – jako producentka i jako žena – absolutní triumf,“ napsala její francouzská kolegyně, vystupující jako genderqueer osoba.

Hudba byla pro umělkyni spojena s právy transgender lidí.

Původně prý působila jako „nenápadný kluk se zrzavými kadeřavými vlasy oblečený v černé džísce“. Postupně se z ní stal „virtuální avatar“.

Objevila v sobě trans člověka a vysvětlovala to tak, že: „Pro mě to znamená převzít kontrolu nad vlastním tělem, nechat ho splynout s duší tak, že už proti sobě nemusejí bojovat“. Toto „objevování sebe samé“ se pak mělo projevit i na její desce střídající všechny možné pocity a všechny možné styly.

CELÝ NEKROLOG ZDE

„Nahrávka je sama o sobě manifestem postgenderové hudby – svobodné vůle a těla, které může mít jakoukoliv formu, tvar, podobu a lze ho libovolně střídat,“ oceňuje nekrolog. Vzývá především píseň „Imateriální“, kde se dokola opakuje „imateriální holky“ a „imateriální kluci“. Tím jsou míněna děvčata a chlapci, u kterých jejich gender nemá konvenční materiální podstatu (tedy odpovídající pohlavní orgány).

„„Im-ma-materiální, imateriální, můžu být, čímkoliv chci/imateriální kluci, imateriální holky/jakkoliv, cokoliv, kdekoliv, kdykoliv si zamanu,“ cituje dále Hroch z textu, který je prý „hymnou jinakosti pro 21. století“.

Naplnila prý vizi teoretičky Legacy Russell, definující glitch feminismus slovy: „Uzurpujte si tělo, staňte se svými avatary! Přetvořte pomocí technologií vlastní já, vytvarujte ho podle sebe a následně začněte se zpětnými vazbami mezi digitálním a tělesným, ať se vaše identita stane skutečností“.

Ještě jsme se o umělkyni dozvěděli, že dokázala „pomocí digitálních nástrojů mutovat a remixovat svůj vzhled i pohlaví“, čímž prý „získala kontrolu nad vlastním tělem“ a mohla se „vysmívat řečem o vrozené přirozenosti“. Čímž prý zažehla revoluci, když v hudbě střídání žánrů vystřídalo střídání genderů.

Přispěla prý k tomu, že se množství fanoušků a fanynek dokázalo osvobodit a „nechat své tělo konečně splynout s duší“. Za to byla jednou nominována na cenu Grammy a spolupracovala dokonce se zpěvačkou Madonnou.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: jav

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Profesorka Hogenová: Lžou vám hned dvakrát. Tolik zbraní, to to nikdo nevidí?

21:20 Profesorka Hogenová: Lžou vám hned dvakrát. Tolik zbraní, to to nikdo nevidí?

Jakmile je něco samozřejmého, tak je to vždycky něco, u čeho se musíme zastavit. „Protože tím se nám…