„Koukej, ministře...“ Bývalý muž Babiše promluvil o Faltýnkovi

09.05.2019 9:44

První místopředseda hnutí ANO Jaroslav Faltýnek se netajil tím, že se vložil do jednání o provozovateli mýta. Když se ho opozice ve Sněmovně ptala, kdo mu k tomu dal mandát, hřímal od pultíku „sám jsem si vzal ten mandát“. První ministr dopravy za hnutí ANO Antonín Prachař teď v rozhovoru pro Deník N popsal, že Faltýnek na ministerstvu dopravy rozhodoval o celé řadě věcí. „Byl faktickým ministrem. Měl svou vlastní síť konfidentů,“ prohlásil Prachař.

„Koukej, ministře...“ Bývalý muž Babiše promluvil o Faltýnkovi
Foto: Hans Štembera
Popisek: Bývalý ministr dopravy Antonín Prachař

Antonín Prachař nevydržel v pozici ministra dopravy ani rok. Resort řídil od ledna do listopadu 2014. Dnes říká, že v jeho vyhazovu z ministerstva měl prsty i předseda poslaneckého klubu hnutí ANO Jaroslav Faltýnek.

„Je to člověk, který jde bez skrupulí tvrdě za svým – a tím je přiživení jeho ega a pocitu obrovské moci, že má dlaň, kterou může sevřít a zase otevřít, a držet tak lidi v šachu,“ začal zostra o Faltýnkovi Prachař.     

Anketa

Jaký máte vztah k německému národu?

12%
69%
hlasovalo: 14835 lidí

„Faltýnek chtěl mít přístup k maximu informací a mít možnost ovlivňovat chod resortu. Byl to nepsaný faktický ministr dopravy a už i za mého působení se tak choval. Jeho cílem bylo mít své lidi v každé firmě spojené s dopravou, mít možnost je ovlivňovat, mít informace. A jeho spojkou mezi poslaneckým klubem a resortem byl Milan Feranec. Když jsem ho (Ferance) pak chtěl vyhodit, kopl jsem do obrovského vosího hnízda, narušil jsem celou strukturu, kterou si Faltýnek budoval,“ pokračoval Prachař.

A pravděpodobně za to zaplatil. Vyhazovem z ministerstva. „Tehdy ve 21 hodin večer za mnou přišel Faltýnek s tím, že se mnou chce řešit ministra. Já říkám, kterého, a on na to: Tebe! Ráno rezignuješ, jinak budeš odvolán, vyber si. A tak to skončilo,“ doplnil.

Faltýnek si podle bývalého ministra dopravy vybudoval v odvětví síť spolupracovníků – konfidentů, kteří mu pomáhali, protože mu něco dlužili. Právě přes ně údajně řídil resort. Předsedovi poslaneckého klubu hnutí ANO šlo prý většinou o to, aby se naplnily zájmy vyvolených osob a aby se tito lidé dozvěděli, že se tyto zájmy naplnily.    

„Když už bylo jasné, že budu ministrem, ale ještě jsem nebyl jmenován, přišel za mnou Faltýnek a řekl: ‚Koukej, budoucí ministře, Milan Feranec je zkušený právník a ekonom, rozumí tomu, ten by ti na ministerstvu mohl hodně pomoci.‘ Bylo mojí osudovou chybu, že jsem na to přistoupil. Měl jsem tehdy problém, že z lidí, kteří něco umí, tam nikdo nechtěl jít – říkali, že mě stejně brzy vyhodí, že tam dlouho nevydržím. Tak jsem byl rád, že mám někoho, s kým můžu začít,“ pokračoval v popisu situace Prachař.

Tehdejšímu ministrovi měl pomáhat i Zdeněk Klapka a Prachař z něj udělal svého poradce. Nabízel se mu prý také právník Květoslav Hlína, kterého však Prachař podle svých vlastních slov odmítl, když šel za Ferancem, aby si o tom promluvili, s překvapením zjistil, že spolu pánové čile debatují.

Babišovi prý Faltýnkovy aktivity nevadily, dokud na ně nebylo příliš vidět. Pak zasáhl. Prachař však nepochybuje o tom, že i na dalšího ministra Dopravy - na Dana Ťoka - uplatňoval Faltýnek svůj vliv. A také Ťokovi to prý zřejmě jednoho dne začalo vadit tolik, že raději odešel.  

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: mp

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Půlku vám sežerou. Český řidič po natankování uvidí rudě

11:12 Půlku vám sežerou. Český řidič po natankování uvidí rudě

Ceny pohonných hmot za poslední měsíc rostou a rostou. Pojďme se podívat, proč tomu tak je, zda se r…