Kampaň jak vystřiženou z komedie Černí baroni spustilo Velitelství informačních a kybernetických sil Armády ČR. V rámci kampaně mají být občané poučeni, aby nesdíleli na internetu nic, co by mohl využít náš potenciální nepřítel. Kampaň nápadně připomíná dobu studené války, kdy byla společnost neustále strašena před nepřítelem.
Dobový plakát

„Zodpovědné nakládání s informacemi musí být součástí účinné civilní obrany. Každý má dnes v kapse mobil s kamerou a internetem. Mnozí mají zároveň pnutí sdílet cokoliv zajímavého se zbytkem světa. Lajky, srdíčka, retweety, zhlédnutí... Je skvělý pocit být zajímavý a užívat si svou chvíli slávy. Co když ale vaše sláva někoho... zabije,“ straší armáda, že zabíjet mohou klidně i videa práce záchranky nebo hasičů.
„Nemusí jít jen o válku, ale jakýkoliv zásah záchranných složek. Sdílení informací o nich může odhalit mnohé: taktiku, sílu, vybavení, reakční čas, nedostatky. To jsou citlivé informace, které lze zneužít i kriminálníky, proto nesmějí být veřejné – natož sdílené živě,“ tvrdí armáda.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jakub Makarovič



