Martin Kupka vyčetl současné opozici údajné problémy na resortu ministerstva dopravy z doby, kdy v jeho čele stáli představitelé hnutí ANO. V této souvislosti zmínil mimo jiné dluhy Českých drah, nevypořádané pozemky pod kolejemi, problémy se smíchovským developerským projektem, organizaci výluk a peníze na slevy. Před nástupem vlády Petra Fialy do Strakovy akademie na konci loňského prosince resort dopravy 7 let spravovali ministři za hnutí ANO, nejprve ve vládě Bohuslava Sobotky (ČSSD) a poté ve dvou kabinetech Andreje Babiše.
Zaslouží si Michail Sergejevič Gorbačov naši úctu?Anketa
Současný ministr dopravy a místopředseda ODS se naopak pochlubil vlastními deklarovanými úspěchy v čele resortu. Sice nejprve zdůraznil, že se dle svých vlastních slov nehodlá „bít do prsou“ nad úspěchy, které jsou prý výsledkem dlouholeté práce na projektech zděděných po předešlých ministrech. Následně však učinil přesně toto, když vyjmenoval všechny úspěchy, které podle něj lze přisuzovat jeho osobním zásluhám a politice vlády Petra Fialy.
Prý se za posledních 8 měsíců podařilo realizovat značný pokrok v investicích oproti předešlým rokům. Podle ministra se zdařilo pokročit v celé řadě staveb, např. ve stavbě pražského okruhu. 800 milionů korun v rozpočtu bylo zajištěno na vykoupení pozemků již letos. Dále se prý podařilo rozběhnout váznoucí práce na stavbě dálnice D3 u Českých Budějovic u tunelu Pohůrka. Závěrem konstatoval, že probíhají jednání o dalších stavbách v Praze.
Dalším bodem, o němž ministr dopravy hovořil ve svém projevu, byla digitalizace dopravy. Jeho resort prý chystá portál dopravy, prostřednictvím něhož si budou moct občané vyřizovat různé administrativní úkony, jako např. registraci vozidla a řidičské průkazy bez dlouhých front a čekání na úřadech. Dále připomněl, že nechal nachystat novelu zákona č. 361 o provozu na pozemních komunikacích, která prý přináší „celou řadu věcí“. Zmínil i návrh systému L17 umožňující řídit již sedmnáctiletým v přítomnosti mentora.
Tématem posledních týdnů je prý zařazení nového kritéria spolehlivosti a propustnosti železniční sítě v rámci nástrojů odměňování. Cílem tohoto opatření je boj proti zpožděním. Dalším úkolem ministerstva bude podle jeho šéfa zajistit financování připravovaných staveb, přičemž záměrem je prý vybrat nejvýhodnější nástroj.
„Varšava tam do leva není.“ Ministr dopravy Martin Kupka také v souvislosti s dálnicemi rýpl do geografických orientačních znalostí lídra hnutí ANO Andreje Babiše, který ve svém předešlém projevu popisoval cestu z Brna do Vídně.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: AKS
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.