Fiala zdůrazňuje, aby se na české školství nahlíželo komplexně. Je podstatné to, co o něm říkají učitelé, studenti, žáci a také jak je hodnoceno v zahraničí. Některé studie ale poukázaly na propad ve vědomostech žáků.
„Ty studie nám ukazují docela vážné problémy se čtenářskou gramotností. Zahraniční studie také poukazují na některé snižující se znalosti v technických, matematických a přírodovědných předmětech. To jsou samozřejmě věci, kterých jsem si vědom, a s nimiž je potřeba něco dělat,“ řekl Fiala v rozhovoru pro deník MF Dnes.
Kvantitativně jsme na tom dobře. Teď je třeba dbát na kvalitu
V kvantitativních ukazatelích je Česká republika podle Fialy v průměru nebo nadprůměru mezi zeměmi OECD. Jak v přístupu lidí k vysokoškolskému vzdělání, tak v počtu absolventů středoškolského vzdělání dosáhlo Česko dobrých čísel. Teď je tedy podle nového ministra školství třeba zaměřit se na kvalitu. Podle Fialy by měla být kvalita hodnocena.
Není ale možné všechno napravit pomocí zázračného receptu. Fiala považuje za důležité stabilizovat úřad a změnit přístup k učitelům. Chce pracovat s jejich kariérním růstem, což ovlivňuje celý vzdělávací systém.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vfe