Aktivisté nadužívají zákony. Více než občany, kterým burácí kamiony pod okny, je zajímá křeček nebo strom, předseda sdružení pro rozvoj dálnic a silnic na Moravě to vidí jasně

17.03.2020 19:20

Předseda Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě Libor Lukáš poskytl rozhovor regionálnímu listu Dobrý den s kurýrem, který pokrývá především dění na Slovácku. Věnuje se v něm problematice rozvoje dálnic a silnic v regionu.

Aktivisté nadužívají zákony. Více než občany, kterým burácí kamiony pod okny, je zajímá křeček nebo strom, předseda sdružení pro rozvoj dálnic a silnic na Moravě to vidí jasně
Foto: Daniela Černá
Popisek: Libor Lukáš, předseda Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě a Ladislav Dudáš, podpředseda představenstva NDS SR
reklama

Lukáš, někdejší hejtman Zlínského kraje a rovněž krajský zastupitel, v něm předkládá svůj úhel pohledu na to, proč v Česku a na Moravě trvá tak dlouho dobudovat dálniční síť, a rovněž zejména na to, jaká je situace kolem rozvoje dopravní infrastruktury v regionu v současnosti.

„Vládne u nás alarmující stav. Česká republika zaujímá v mezinárodním srovnání až 150. příčku ze 190 hodnocených zemí, co se týká délky času potřebného k povolení stavby,“ říká Libor Lukáš. „To se samozřejmě projevuje i v rámci přípravy dálnic v oblasti Moravy,“ říká Lukáš s tím, že jeho sdružení na „tento nenormální stav pravidelně upozorňuje a nabádá k radikálním změnám v této oblasti“.

Libor Lukáš

  • V roce 2018 kandiduji do Senátu v obvodu č. 80 – Zlín

Podle Lukáše je hlavní chyba to, že současných zákonů mohou „nadužívat“ aktivisté. „Někde najdou problém v křečkovi polním, jinde zase ve skřivanu lesním, čmelákovi, veverce,“ říká Lukáš. „Aktivisty příliš nezajímají burácející kamiony pod okny domů občanů v řadě měst. Daleko více je zajímá křeček nebo strom. Druh Homo sapiens bohužel mezi chráněné živočišné druhy prozatím nepatří,“ vysvětlil.

Celý rozhovor s Liborem Lukášem si můžete přečíst ZDE.

Hlavní příčinou zpoždění budování dálnic a silnic například na Slovácku jsou podle Lukáše „byrokratické překážky“. Ty jsou podle něj zakotveny v „naprosto šílené legislativě“. Jedinou cestou, jak do budoucna zrychlit nedostatečné tempo přípravy klíčových infrastrukturních projektů, je podle Lukáše změnou zákonů. V současnosti je podle něj nejobtížnější infrastrukturní projekty povolit legislativně, nikoliv je vyprojektovat či realizovat.   

„Především se musí pro politiky stát dobudování páteřní dopravní infrastruktury v naší zemi klíčovou prioritou. Aktuálně nám schází dobudovat 750 km dálnic. Vždyť od války, tj. od roku 1945, jsme jich postavili pouhých 1 250 km,“ poukazuje Lukáš.

Česko dále podle něj potřebuje i vysokorychlostní železniční tratě. Ty se ve světě již mohutně staví, ale my o nich u nás stále vedeme pouze diskusi, říká Lukáš kriticky. Tempo výstavby je v České republice v porovnání se zahraničím naprosto ostudné, říká Lukáš.  

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

reklama
autor: jok
reklama


Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Promořené Chebsko: Stříhá se u známých. Sousedi bonzují. „Stát na mě kálí!“ A strašlivá slova od bývalé zdravotní sestry. O čem se radši nemluví?

20:51 Promořené Chebsko: Stříhá se u známých. Sousedi bonzují. „Stát na mě kálí!“ A strašlivá slova od bývalé zdravotní sestry. O čem se radši nemluví?

Naše minipříběhy z Chebska jsou možná banální, ale pro tuto dobu typické. Paní B., která má kadeřnic…