Aktivisté nadužívají zákony. Více než občany, kterým burácí kamiony pod okny, je zajímá křeček nebo strom, předseda sdružení pro rozvoj dálnic a silnic na Moravě to vidí jasně

17.03.2020 19:20

Předseda Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě Libor Lukáš poskytl rozhovor regionálnímu listu Dobrý den s kurýrem, který pokrývá především dění na Slovácku. Věnuje se v něm problematice rozvoje dálnic a silnic v regionu.

Aktivisté nadužívají zákony. Více než občany, kterým burácí kamiony pod okny, je zajímá křeček nebo strom, předseda sdružení pro rozvoj dálnic a silnic na Moravě to vidí jasně
Foto: Daniela Černá
Popisek: Libor Lukáš, předseda Sdružení pro rozvoj dopravní infrastruktury na Moravě a Ladislav Dudáš, podpředseda představenstva NDS SR

Lukáš, někdejší hejtman Zlínského kraje a rovněž krajský zastupitel, v něm předkládá svůj úhel pohledu na to, proč v Česku a na Moravě trvá tak dlouho dobudovat dálniční síť, a rovněž zejména na to, jaká je situace kolem rozvoje dopravní infrastruktury v regionu v současnosti.

„Vládne u nás alarmující stav. Česká republika zaujímá v mezinárodním srovnání až 150. příčku ze 190 hodnocených zemí, co se týká délky času potřebného k povolení stavby,“ říká Libor Lukáš. „To se samozřejmě projevuje i v rámci přípravy dálnic v oblasti Moravy,“ říká Lukáš s tím, že jeho sdružení na „tento nenormální stav pravidelně upozorňuje a nabádá k radikálním změnám v této oblasti“.

Bc. Libor Lukáš

  • Regionální politik Zlínského kraje, manažer a podnikatel

Podle Lukáše je hlavní chyba to, že současných zákonů mohou „nadužívat“ aktivisté. „Někde najdou problém v křečkovi polním, jinde zase ve skřivanu lesním, čmelákovi, veverce,“ říká Lukáš. „Aktivisty příliš nezajímají burácející kamiony pod okny domů občanů v řadě měst. Daleko více je zajímá křeček nebo strom. Druh Homo sapiens bohužel mezi chráněné živočišné druhy prozatím nepatří,“ vysvětlil.

Celý rozhovor s Liborem Lukášem si můžete přečíst ZDE.

Hlavní příčinou zpoždění budování dálnic a silnic například na Slovácku jsou podle Lukáše „byrokratické překážky“. Ty jsou podle něj zakotveny v „naprosto šílené legislativě“. Jedinou cestou, jak do budoucna zrychlit nedostatečné tempo přípravy klíčových infrastrukturních projektů, je podle Lukáše změnou zákonů. V současnosti je podle něj nejobtížnější infrastrukturní projekty povolit legislativně, nikoliv je vyprojektovat či realizovat.   

„Především se musí pro politiky stát dobudování páteřní dopravní infrastruktury v naší zemi klíčovou prioritou. Aktuálně nám schází dobudovat 750 km dálnic. Vždyť od války, tj. od roku 1945, jsme jich postavili pouhých 1 250 km,“ poukazuje Lukáš.

Česko dále podle něj potřebuje i vysokorychlostní železniční tratě. Ty se ve světě již mohutně staví, ale my o nich u nás stále vedeme pouze diskusi, říká Lukáš kriticky. Tempo výstavby je v České republice v porovnání se zahraničím naprosto ostudné, říká Lukáš.  

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: jok

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Úplně jinak. Reforma „slovenské ČT“ tak, jak se o ní nepíše

12:53 Úplně jinak. Reforma „slovenské ČT“ tak, jak se o ní nepíše

Na Slovensku je rušno kolem veřejnoprávních médií. „Největší likvidátoři svobody slova se dnes pasuj…