"Soukromé společnosti lákají cestující na pohodlná sedadla a nadstandardní služby. Místní dopravce otřásl železničním průmyslem v Česku a získal si nebývalou oblibu mezi cestujícími. Zároveň nastolil nový obchodní model ve střední Evropě," píše Wall Street Journal.
Poukazuje tím na souboj na železnici mezi Petrem Žaludou (České dráhy), Radimem Jančurou (RegioJet) a Leošem Novotným (Leo Express).
"Česká republika zaznamenala významné zlepšení za posledních dvacet let, už jsme na úrovni západoevropských zemí, ale co se týče železniční dopravy, tam je pořád co dohánět. A není to jen o kvalitě vlaků a služeb, ale také o vyspělejším vkusu cestujících,“ uvedl pro deník Jančura.
Podle tisku jsou „žluté vlaky“ konkurentem i letecké dopravě, a to díky svému komfortu a personálu.
Podobně chválí i podnikatele Novotného, jehož Leo Express se spustí v prosinci. Ten dal dohromady 12 miliard korun, které hodlá použít. "Je tu příležitost. Ve srovnání se západní Evropou zde byla velmi nízká kvalita služeb a my jsme zjistili, že můžeme nakoupit nové vlaky a konkurovat cenou dokonce i státnímu podniku," uvedl Novotný.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pan