Autobusoví dopravci vypověděli Královéhradeckému kraji k 31. březnu smlouvy

05.02.2019 11:36

Osm z jedenácti autobusových dopravců vypovědělo Královéhradeckému kraji k 31. březnu smlouvy na zajištění dotované autobusové dopravy v kraji. Představuje to 97 procent dopravy, kterou si kraj objednává. Dopravci vypovězení smluv zdůvodnili vyššími náklady, především na mzdy. ČTK to dnes řekl náměstek hejtmana pro dopravu Martin Červíček (ODS). Pokud se kraj s dopravci nedohodne na nových smlouvách, hrozí od 1. dubna zastavení drtivé většiny dotované linkové dopravy v kraji.

Autobusoví dopravci vypověděli Královéhradeckému kraji k 31. březnu smlouvy
Foto: Hans Štembera
Popisek: Autobusové nádraží, ilustrační foto

Kraj nyní s dopravci jedná o uzavření nových smluv od 1. dubna tak, aby autobusová doprava v kraji plynule pokračovala. „Na konci února v tom chceme mít jasněji. Jsme povinni zajistit veřejnou dopravu. Od 1. dubna bychom chtěli uzavřít nové smlouvy,“ řekl Červíček. Situaci, že by autobusy 1. dubna nevyjely, si nedokáže představit.

Nové smlouvy by platily do doby, než je nahradí smlouvy vzešlé z nyní běžícího osmimiliardového tendru na zajištění dotované autobusové dopravy od roku 2020 na deset let. Dočasné smlouvy platné od 1. dubna 2019 přibližně do září 2020 kraj s dopravci hodlá uzavřít z titulu mimořádné situace bez otevřené soutěže v režimu jednacího řízení bez uveřejnění.

Dosud dopravci autobusovou dopravu v kraji zajišťují na základě smluv uzavřených na konci roku 2016. Kraj s nimi tehdy smlouvy uzavřel v režimu jednacího řízení bez uveřejnění po té, co se mu nepodařilo dokončit tendr na desetiletou dopravní obslužnost od 1. ledna 2017.

„V určité míře připouštíme, že náklady se od té doby změnily a ceny dopravního výkonu nasmlouvané v roce 2016 asi neodpovídají současné době,“ uvedl Červíček. K cenovým požadavkům dopravců se s odkazem na právě probíhající jednání o smlouvách podrobněji nevyjádřil. V letošním rozpočtu má kraj na dotovanou autobusovou dopravu rezervováno 366 milionů korun.

Kraj nyní žádá doklady k požadovanému růstu plateb. Chce vyjednat cenu, která bude podle Červíčka odpovídat reálným nákladům na provoz autobusů. „Nechceme připustit, že budeme platit více peněz za cenu dopravního výkonu, než ve skutečnosti přinesl nárůst nákladů,“ řekl.

 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: čtk

migrační pakt

Dobrý den, prý budete ve sněmovně jednat o migračním paktu. Znamená to, že jde ještě zvrátit jeho schválení nebo nějak zasáhnout do jeho znění? A můžete to udělat vy poslanci nebo to je záležitost jen Bruselu, kde podle toho, co jsem slyšela, ale pakt už prošel. Tak jak to s ním vlastně je? A ještě ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Velcí kluci za Evropskou unií. Naštvaný Orbán už byl konkrétní

22:30 Velcí kluci za Evropskou unií. Naštvaný Orbán už byl konkrétní

Víte, že konferenci konzervativců Viktora Orbána nebo Nigela Farage zakázal v Bruselu komunální star…